Turismul emotional – o noua strategie de marketing turistic

Un studiu realizat de Euromonitor arata ca turismul clasic in tarile Europei de Est a inregistrat in ultimii ani un trend descrescator, datorita numarului ridicat de emigranti care parasesc tara pentru un loc de munca mai bine platit.

Prin urmare, calatoriile combinate, care au ca finalitate atat petrecerea unui sejur la un pret avantajos in tara, cat si emotia revederii familiei, devin din ce in ce mai populare pentru acest segment.

Astfel, unele tari, precum Slovacia, au inceput sa promoveze destinatiile turistice autohtone printre emigrantii proveniti din tara lor, pentru a-i determina sa petreaca vacanta in tara.

Persoanele plecate la munca in strainatate vin in tara, in general, in timpul vacantei de vara, in perioada sarbatorilor de iarna si uneori intr-un week-end prelungit, in timpul anului. Acestia calatoresc in general, cu avionul.

Potrivit datelor Euromonitor, companiile aeriene low-cost care opereaza in regiunea est-europeana au avut incasari de 2 miliarde USD la nivelul anului 2006, in crestere cu 64% fata de anul anterior.

Source: Adevarul