Happy Tour, Eximtur si Perfect Tour au avut afaceri in crestere anul trecut si si-au pastrat primele locuri in topul celor mai mari zece agentii de turism, din care au iesit Kartago Tours, Paralela 45 si J’info Tours, ale caror vanzari s-au diminuat semnificativ.
Locul intai, in topul celor mai mari zece agentii de turism din Romania este ocupat de agentia de turism Happy Tour, care a inregistrat anul treci o cifra de afaceri de 143,4 mil. RON, in crestere cu 18% fata de 2009. Profitul net a scazut cu 11%, pana la 972.128 RON.
Locul doi este ocupat de agentia de turism Eximtur, care a inregistrat in 2010 o cifra de afaceri de 115,7 mil. RON, cu 2% mai mult ca in 2009. Īn schimb, profitul s-a redus de peste 3,5 ori, pana la 396.267 RON.
Pe locul trei se afla agentia de turism Perfect Tour cu o cifra de afaceri de 87,3 mil. RON, in crestere cu 13,5% fata de 2009, iar profitul agentie s-a dublat, ajungand la 195.294 RON.
Agentia de turism Accent Travel & Events a inregistrat afaceri de 63,4 mil. RON, in crestere cu 10%, iar profitul firmei a scazut cu 42%, la 1,78 mil. RON.
Marshal Turism a avut o cifra de afaceri de 53,4 mil. RON, in scadere cu peste 19% fata de 2009. Profitul a scazut aproape la jumatate, situandu-se putin peste 267.000 RON.
Agentia Hotelair a inregistrat vanzari de 48,6 mil. RON, in crestere cu 55% fata de 2009, iar profitul agentiei a urcat de peste trei ori, pana la aproape 570.000 RON.
Business Travel Turism a inregistrat vanzari de 45,1 mil RON, in crestere cu 27,4% si un profit net de 2,1 mil. RON.
Agentia de turism Prestige Tours, achizitionata in acest an de Happy Tour, a inregistrat vanzari de 38.9 mil RON, in scadere cu 18% fata de 2009. Profitul net inregistrat a fost de 1,4 mil RON, in crestere cu peste 40%.
Agentia Danco Pro Comunication a avut anul trecut afaceri de 38,7 mil. RON, in scadere cu 5%, si un profit net de 174.137 RON, de peste patru ori mai mic decat in 2009.
Ultimul loc este ocupat de agentia de turism Olimpic International, cu afaceri de 34,5 mil. RON, in crestere cu 32%, si un profit de 1,2 mil. RON, de 2,6 ori mai mare comparativ cu anul 2009.
Source: Money