Taxa de promovare a fost introdusa in statiunea Mamaia si Satul de Vacanta

Inca de la inceputul anului 2010, Federatia Asociatiilor de Promovare Turistica din Romania, FAPT a sustinut necesitatea implementarii unei taxe de promovare la nivelul consiliilor locale, care sa fie platita de catre toti agentii economici ce isi  deruleaza activitatea in statiunile turistice, iar veniturile incasate prin aceasta taxa locala aveau sa fie utilizate cu destinatie speciala, respectiv „promovarea turismului“, de catre Asociatiile  de Dezvoltare si Promovare a Turismului din regiunile respective.
Incepand cu luna aprilie 2013, dupa aproximativ 3 ani in care s-a analizat oportunitatea introducerii acestei taxe speciale, autoritatile locale din Municipiul Constanta au acceptat introducerea acestei taxe pentru derularea de actiuni de promovare a statiunii Mamaia si Sat Vacanta.
Corina Martin, presedinte Asociatia Litoral – Delta Dunarii si FAPT Romania, a declarat ca va propune ca acest model sa fie implementat si la nivelul altor destinatii turistice din
Romania, prin celelalte Asociatii de Promovare membre ale Federatiei FAPT.
Principiul care a stat la baza acestei taxe a fost ca fiecare agent economic care activeaza intr-o statiune turistica – hoteluri, restaurante, terase, cluburi, beach-baruri, magazine, etc. – care beneficiaza de actiunile de promovare derulate in statiunea Mamaia si incaseaza venituri din activitatea de turism si activitatile conexe, trebuie sa contribuie la bugetul de promovare al destinatiei.
Conform Hotararii de Consiliu Local, taxa de promovare va fi colectata de catre Serviciul de Impozite si Taxe al Municipiului Constanta, urmand ca 80% din aceste fonduri sa fie transferate catre Asociatia pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului Litoral – Delta Dunarii, iar 20% sa ramana la bugetul local.

Source: Asociatia pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului Litoral–Delta Dunarii