Tarom planuieste sa iasa din IATA si Sky Team

Planul de management al Tarom, respins de Consiliul de Administratie, dar care va fi revizuit si prezentat din nou in aceasta saptamana, prevede posibilitatea ca Tarom sa iasa din alianta Sky Team, dar si din organizatia IATA.
Directorul general al companiei Tarom, Christian Heinzmann a confirmat zvonurile aparute in presa cu privire la posibilitatea ca operatorul aerian sa paraseasca Sky Team si IATA.
Heinzmann a precizat ca exista in planul de management posibilitatea ca Tarom sa iasa din Sky Team, dar este foarte dificil, mai ales ca iesirea din aceasta organizatie ar implica un cost de 3,5 mil. EUR. De asemenea, in planul de management este inclusa si iesirea din IATA. Reprezentantul Tarom nu a precizat ce costuri implica prezenta Tarom in Sky Team si IATA.
Apartenenta Tarom la Sky Team permite accesul la o retea largita de destinatii ale celorlalti 18 membri – Aeroflot, Aerolineas Argentinas, AeroMexico, Air Europa, Air France, Alitalia, China Airlines, China Eastern, China Southern, Czech Airlines, Delta Airlines, Kenya Airways, KLM, Korean Air, MEA, Saudia, Vietnam Airlines, XiamenAir.
Heinzmann a mai declarat ca operatorul doreste sa faca un fel de schimb cu celelalte avioane pe care le detine. Flota Tarom nu e standardizata, existand diferite tipuri de avioane, ceea ce face ca mentenanta lor sa fie foarte scumpa.
Acesta a declarat ca restul va depinde de negocierile cu producatorii de avioane. Compania vrea sa achizitioneze cel mai bun avion, pentru cel mai mic pret. Se va face o licitatie pentru a lua cel mai bun avion care se va potrivi nevoilor companiei.
Printre producatorii enumerati de Heinzmann se numara si compania japoneza Mitsubishi, care va incepe anul viitor productia unui avion de dimensiuni mai mici decat cele oferite de Airbus sau Boeing.
Compania japoneza Mitsubishi, care este dispusa sa vina aici si sa investeasca, sa construiasca si sa instruiasca pilotii, tehnicienii, iar Tarom va fi launch customer, ceea ce ar fi un avantaj incredibil, pentru ca Mitsubishi ar plati pentru tot. Acelasi lucru s-ar intampla probabil si cu Embraer, a precizat Heinzmann.
Negocierile se poarta cu mai multi producatori de aeronave, iar castigatorul, cel care va veni cu cea mai buna oferta pentru Tarom, va fi ales in urma unei licitatii publice. Daca planul de management revizuit al noii conduceri nu va fi aprobat pe 1 martie de Consiliul de Administratie al Tarom, Heinzmann recunoaste ca va trebui sa plece.
In prezent Tarom are 23 de aeronave, potrivit informatiilor de pe site-ul companiei, si potivit managementului privat al companiei, peste 2 ani flota operatorului aerian national ar putea scadea la 20 de aeronave.

Source: Economica