Tarom estimeaza o cifra de afaceri de 1,384 mld. RON, in 2011

Pentru acest an, compania aeriana Tarom estimeaza o cifra de afaceri de 1,384 mld. RON si un numar de peste 2,4 milioane de pasageri transportati, dupa ce in 2010 numarul preliminar al pasagerilor s-a ridicat la 2,2 milioane, in crestere cu 20% fata de 2009.

Compania s-a situat pe primul loc la cresterea numarului de pasageri si pe locul 3 la cresterea gradului de incarcare, in clasamentul publicat recent de Asociatia Europeana a Companiilor Aeriene, AEA.

Reprezentantii Tarom au declarat ca, in cursul anului 2010 a inceput implementarea planului strategic al companiei pentru perioada 2010 – 2011, in vederea eficientizarii activitatii proprii.

Astfel, Tarom vizeaza extinderea canalelor de vanzare de bilete online pana la 20%, fata de 11% in 2010, dezvoltarea portofoliului de servicii servicii tehnice si servicii de training pentru personalul aeronavigant, care sa dezvolte baza de clienti B2B cu cel putin 10%, precum si cresterea vanzarilor cu cel putin 20% prin investitia in comunicarea brandului national TAROM catre toate categoriile de public si construirea unei imagini de brand premium.

Totodata, printre masurile care vizeaza reducerea cheltuielilor se numara reducerea costurilor de distributie cu pana la 15%, prin eliminarea conexiunilor SITA fara randament si prin reorganizarea serviciilor prestate, recalcularea tuturor rutelor de zbor operate de companie in vederea alegerii celor mai eficiente, prin reducerea cheltuielilor ocazionate de taxele de navigatie si survol si prin reorganizarea activitatii in zona Centrului de Control Operatiuni, in vederea optimizarii operarii din punct de vedere al utilizarii corecte a capacitatii de transport.

De asemenea, Tarom are in vedere renegocierea contractelor cu partenerii de business, prin reducerea cu 10% a costurilor de handling in escalele cu impact major si analizarea necesarului de servicii care urmeaza sa fie prestate pe toate escalele Tarom, reducerea costurilor tehnice cu pana la 40% in urma organizarii de licitatii publice, reducerea costurilor de pool cu 20%, precum si prin renegocierea contractului de catering si schimbarea conceptului acestui serviciu.

Alte masuri pentru reducerea cheltuielilor vizeaza reducerea costurilor administrative cu personalul aeronavigant prin scaderea costurilor cu deplasarile in interes de serviciu cu 50%, renegocierea contractelor cu centrele de training si cu hotelurile partenere cu pana la 20%, eliminarea costurilor de transport pentru personalul aeronavigant si diminuarea numarului de zile de inutilizare a acestuia in misiuni de zbor, precum si relocarea agentiilor externe Tarom in aeroporturi si reducerea numarului agentiilor interne, in functie de gradul de profitabilitate al acestora.

Source: Bloom Biz