Sloganul care descrie Capitala: “Bucuresti – unde trecutul intalneste viitorul!”

Primaria Capitalei a platit 100.000 EUR pentru un city brand al Bucurestiului si pentru editarea unui Manual de identitate vizuala a institutiei. Astfel au fost alese cladirile si institutiile care definesc Bucurestiul, o noua stema a orasului si un slogan care prezinta Bucurestiul ca un oras al contrastelor, un amestec intre nou si vechi, liniste si agitatie.

Potrivit studiului, capitala are cateva particularitati pe care se poate construi un brand de succes. Bucurestiul este orasul in care trecutul intalneste viitorul, iar mostenirea istorica se imbina cu modernitatea si Bucurestiul este orasul viu si vibrant, deschis si primitor.
La capitolul simboluri ale orasului, s-au evidentiat trei cladiri istorice: Palatul Parlamentului, Ateneul Roman si Arcul de Triumf, care au fost alese drept reprezentative pentru istoria, arhitectura si cultura orasului.

Pe baza acestor particularitati a fost ales si un slogan pentru Capitala, „Bucuresti – unde trecutul intalneste viitorul!”

Alegerea sloganului a fost facuta pe baza reactiilor primite de la bucuresteni in cadrul celor 24 de focus-grupuri organizate in cadrul cercetarii.

Manualul de indentitate vizuala a Primariei Municipiului Bucuresti propune si modificarea stemei orasului. Mai exact, se recomanda indepartarea de pe stema a Sfantului Dimitrie cel Vechi, Izvoratorul de Mir si inlocuirea imaginii acestuia cu cea a Sfantului Dimitrie cel Nou, Ocrotitorul Bucurestiului.

In constituirea brandul-ului Capitalei, realizatorii studiului au selectat si institutiile, cladirile si zonele considerate emblematice pentru Bucuresti. Astfel, la capitolul strazi si infrastructura au fost alese Pasajul Basarab si strazile din Centrul Istoric, iar la Educatie au fost selectate doar patru institutii, respectiv Universitatea Bucuresti, Universitatea Politehnica, Academia de Studii Economice si Universitatea Crestina Dimitrie Cantemir.

Tot pe lista obiectivelor semnificative din Capitala au fost introduse si Catedrala Mantuirii Neamului, Arena Nationala, dar si Caru’ cu Bere.

Manualul de Identitate Vizuala a Primariei Municipiului Bucuresti, ce cuprinde si city brand-ul Capitalei a fost tiparit in 1.000 de exemplare si imprimat pe 1.000 de CD-uri.

Source: einformatii