Site-urile romanesti de turism atrag investitori straini

RomanianTourism.ro si infoTourism.ro sunt doua dintre cele mai mari site-uri de pe piata romaneasca a turismului online care au primit oferte de preluare din partea unor fonduri straine de investitii. Insa reprezentantii celor doua companii nu intentioneaza sa vanda afacerile, mizand pe dezvoltarea acestui segment de business, de la cota actuala de 5% a tranzactiilor electronice in totalul rezervarilor turistice, in conditiile cresterii numarului de utilizatori ai Internetului si a puterii de cumparare.

RomanianTourism.ro, cel mai vizitat site romanesc din sectorul turismului, cu aproximativ 150.000 de vizitatori lunar, va realiza in acest an o cifra de afaceri de peste 50.000 EUR. InfoTourism este al doilea site ca numar de vizitatori insa estimeaza incasari de 90.000 EUR in 2005. Sursele de venit ale acestui tip de afacere provin din abonamente anuale, de aproximativ 200 EUR, platite de catre agentiile de turism si din reclamele postate pe site.

De curand, fondul de investitii polonez, MCI Management, si-a anuntat intentia de a investi 5 milioane EUR in site-uri de web, in companii de comert on-line si servicii pentru utilizatorii de telefonie mobila.

Marile site-uri de turism de pe plan international sunt conectate direct la sistemele internationale de rezervari si permit procesarea automata a tuturor operatiunilor, inclusiv achitarea online cu carte de credit. Datorita cresterii comertului online, valoarea afacerilor de acest gen ating sume de ordinul miliardelor de dolari. Cele mai puternice si mai profitabile site-uri de turism sunt Expedia.com, Hotels.com, Travelocity.com si Orbitz.com, ultimul fiind achizitionat anul trecut pentru 1 miliard EUR de Cendant Corp.
Source: Ziarul Financiar