Segmentul take-away reprezinta o treime din totalul vanzarilor cafenelelor din Bucuresti

Vanzarile de tip take-away, inregistrate de lanturile de cafenele de pe piata bucuresteana, au crescut considerabil fata de 2005, anul in care a fost deschisa prima unitate care promoveaza acest concept. Potrivit operatorilor de profil, in prezent vanzarile la pachet se situeaza intre 10% si 34% din totalul vanzarilor unui lant de cafenele.

Cele mai mari procentaje pe acest segment, 33%-34%, sunt inregistrate de lantul de cafenele Costa Coffee, care opereaza pe piata romaneasca doua unitati. Brandul britanic, adus in Romania in sistem de franciza de catre compania Coffee Management, a deschis prima cafenea la sfarsitul anului trecut. La inceputul anului, Costa inregistra un procentaj de 15% din vanzarile la pachet. Adina Stefanescu, Business Manager Coffee Management considera ca cea mai confortabila din punct de vedere al vanzarilor pe segmentul take away este o locatie stradala dar a subliniat ca volumul total al vanzarilor este mai mare in centrele de shopping.

Eficientizarea distribuirii timpului consumatorilor va duce la o crestere semnificativa pe acest segment, a declarat Viorel Stoiean, District Manager Marinopoulos Coffee Company III, compania care a adus lantul american de cafenele Starbucks in Bucuresti. Starbucks inregistreaza in prezent vanzari din comenzi la pachet intre 15% si 20% din total, cu o intensificare in timpul zilelor lucratoare. Lantul Starbucks opereaza in prezent doua unitati, ambele in centre comerciale de tip mall, fapt care favorizeaza consumul de take-away mai ales datorita dezvoltarii in cele doua zone a unor centre de birouri, a adaugat Viorel Stoiean.

Gloria Jean’s Coffees, lantul de cafenele care a introdus sistemul take-away pe piata romaneasca, inregistreaza in prezent un procentaj de aproximativ 10% din vanzarile la pachet, fata de nivelul de 1%-2% in urma cu doi ani. Brandul american a fost adus in Romania in sistem de franciza de compania Gourmet Product Servicii, aflata in portofoliul proprietarilor hotelului Ramada Majestic din capitala si opereaza in prezent trei unitati.

Potrivit informatiilor din piata, investitia necesara pentru 1 mp de cafenea este in medie de 1.000 EUR.

Source: Business Standard