Schimbari in camerele de hotel. Proprietarii incep sa investeasca in design

Proprietarii de unitati turistice au reinceput sa investeasca in amenajari interioare. Daca, in ultimii ani, proprietarii de hoteluri s-au concentrat pe alte aspecte decat cele legate de imagine, de anul acesta, lucrurile au inceput sa se schimbe, spun cei care desfasoara afaceri pe acest segment. Potrivit unuia dintre principalii producatori locali de lavoare, blaturi si mobilier pentru bai, proiectele hoteliere au reprezentat, in ultimul an, o treime din business-ul de pe piata locala.
Hotelierii din Romania incep sa realizeze ca lucrurile trebuie schimbate, ca cei mai multi clienti sunt interesati de confortul din camera, si nu doar de pret. Clientii multumiti revin, ba chiar recomanda locul si prietenilor, astfel proprietarii de unitati turistice au inceput sa investeasca in amenajarea interioara. Potrivit Kuma Romania, unul dintre principalii producatori locali de lavoare, blaturi si mobilier pentru bai si bucatarii sub brandurile Kuma si Nordline,  proiectele hoteliere au generat, in ultimul an, aproximativ 30% din business-ul pe piata locala, restul fiind atribuit livrarilor catre centre comerciale si cladiri de birouri.
"Daca in perioada  s-a simtit o stagnare pe segmentul hotelier, dezmortirea bugetelor alocate pentru amenajarea bailor din unitatile de cazare din tara s-a remarcat in business-ul companiei din acest an, proiectele din acest segment insumand 30% din cifra de afaceri realizata pe plan local, la egalitate cu valoarea produselor livrate catre mall-uri. Pe de alta parte, cea mai mare parte a business-ului local (40%) se datoreaza vanzarilor provenite din reteaua de retail", spun reprezentantii Kuma Romania.
Spre deosebire de obiceiurile celor de peste hotare, cei mai multi proprietari de hoteluri din Romania aloca bugete considerabile pentru fatade si receptii, in detrimentul amenajarii camerelor. Cu toate acestea, confortul clientilor in propria camera este cel care ii face sa revina, alaturi de calitatea serviciilor. Mai mult, specialistii subliniaza ca amenajarea unei bai la standarde inalte poate aduce o stea in plus unui hotel. 
„Cea mai mare provocare din ultimii ani este lipsa unui echilibru in alocarea bugetelor pentru hotelurile de 3-5 stele, in special cele din zona litoralului romanesc, unde reprezentantii investesc sume considerabile pentru fatade si receptii, in timp ce interiorul si, mai ales, baile sunt lasate pe plan secund si dotate cu un buget insuficient”, a declarat Camelia Olesen, Director Executiv al Kuma Romania, companie al carei business este format, in acest moment, 80% din exporturi si 20% din vanzari pe plan local. 
Hotelurile cu pretentii vor produse personalizate
In decursul ultimului an, Kuma a livrat catre hotelurile din Romania lavoare pentru bai, cele mai ample proiecte fiind reprezentante de Hotelul Riviera din statiunea Mamaia si Hotelul Turquoise din Venus. Cantitatea de lavoare custom-made comandate a ajuns la 400 bucati, acestea fiind necesare atat pentru baile camerelor, cat si pentru cele publice. De asemenea, cerintele reprezentantilor hotelieri au vizat si gradul inalt de personalizare a produselor atat din punct de vedere al dimensiunilor, cat si al materialelor si culorilor. 
„In ambele cazuri, cea mai importanta cerinta  a vizat schimbarea completa a punctului central din bai, motiv pentru care am apelat la modele de lavoare personalizate, capabile sa eficientizeze spatiile inguste disponibile. Nu in ultimul rand, in decizia finala, hotelierii au consultat declaratiile de performanta ale produselor conform standardelor internationale precum si portofoliul impresionant de lucrari asemanatoare", a completat reprezentanta companiei. 
Potrivit unui studiu realizat de booking.com, cea mai mare nemultumire a turistilor romani nu este legata de calitatea serviciilor, ci de aspectul camerelor de hotel, in raport cu pretul mare. Desi va mai trece destula vreme pana cand confortul din camerele de hotel obisnuite din Romania va fi comparabil cu cel din unitatile turistice din Occident, schimbarile mici sunt aplaudabile.

Source: Imopedia/Media