Companiile aeriene din Romania sustin ca sunt pregatite din punct de vedere tehnic pentru aplicarea integrala a sistemului de bilete electronice, desi o mare parte din clienti nu au incredere sa isi achizitioneze biletele cu cardul de pe Internet, preferand in continuare sa apeleze la agentiile de turism.
Consilierul IATA al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism, ANAT, Dana Vitomirescu, a declarat ca, in ciuda faptului ca 60-70% din totalul biletelor vandute sunt in varianta electronica, romanii sunt reticenti atunci cand trebuie sa achite cu cardul pe Internet, deoarece nu au incredere in operatiunile virtuale.
Asociatia Internationala a Transportatorilor Aerieni, IATA, a solicitat companiilor aeriene si agentiilor de turism membre sa implementeze programul privind vanzarea electronica a biletelor de avion pana in luna mai 2008.
La inceputul lunii iulie IATA a anuntat ca sistemul electronic de emitere a biletelor a fost implementat in Europa in proportie de 81%, estimand ca, pana la sfarsitul anului, se va ajunge la 93%.
Sistemul electronic pentru biletele de avion a fost implementat mai ales de companiile aeriene europene care au intrat pe piata din Romania.
Compania aeriana Wizz Air foloseste, de la infiintare un sistem electronic de emitere a biletelor, directorul de comunicare, Natasa Kazmer, declarand ca, indiferent de modalitatea de rezervare, pe Internet, prin telefon sau prin agentie de turism, biletele sunt emise in format electronic.
O alta companie aeriana care a implementat sistemul e-ticketing este British Airways, in prezent aproximativ 80% din biletele emise in Romania fiind electronice.
Directorul de comunicare al Germanwings, Andreas Engel, a declarat ca operatorul ofera biletele doar on-line iar la imbarcare, pasagerii trebuie sa arate numai pasaportul si codul primit prin e-mail.
Source: Wall-Street