Romania se afla in urma tarilor din zona in privinta investitiilor in instalatii de transport pe pe cablu

Anul trecut, in Romania s-au finalizat investitii in instalatii de transport pe cablu cu o capacitate totala de 6.300 de schiori pe ora. Pentru comparatie, capacitatea instalatiilor realizate in aceeasi perioada in tarile din zona totalizeaza 10.000 de schiori pe ora in Polonia, 13.000 de schiori pe ora in Bulgaria si Cehia si 13.500 de schiori pe ora in Slovacia.

Directorul societatii Transcablu, Petre Popa jr, apreciaza ca intensificarea din ultimii ani a proiectelor private din tara noastra raspunde unei cereri reale pentru sporturile de iarna. Insa ritmul investitiilor romanesti a fost incetinit de conditia de omologare, potrivit legislatiei europene, a instalatiilor second-hand importate de pe pietele dezvoltate. Procedurile de omologare cresc cu aproximativ 30% pretul echipamentelor second-hand in timp ce preturile instalatiilor noi tind sa scada, pe masura standardizarii pieselor.

Din punctul de vedere al preferintei schiorilor, destinatiile consacrate continua sa atraga tot mai multi schiori pasionati, prin calitatea si nivelul de infrastructura ridicat al partiilor. Austria ramane in continuare destinatia preferata a schiorilor cu varste cuprinse intre 25 si 35 de ani, Elvetia este cautata de schiorii cu venituri peste medie iar Italia castiga teren, impunandu-se drept o destinatie la moda.

Un studiu recent realizat de skiresorts.ro pe un esantion de 600 de persoane ofera indicii asupra preferintelor romanilor care practica sporturi de iarna, schi sau snowboard. Week-end-urile sunt preferate de majoritatea celor intervievati si doar 25% sunt consumatori de sejur. Compania familiei sau a prietenilor este net preferata turismului individual. Ponderea snowboard-ulului a crescut in ultimii ani, fiind preferat de 20% din totalul practicantilor de sporturi de iarna. Bugetul zilnic poate ajunge la 200 RON si cuprinde cartela de transport prin cablu, alimente, instructor de schi. Preferintele privind cazarea sunt orientate catre gazde, pensiuni, vile si, in cele din urma, hoteluri.
Source: Capital