Romania pierde din increderea turistilor germani

Ultimul studiu realizat de WBF/GTZ Romania pentru anul 2007, intitulat "Romania vazuta de tour-operatorii germani", a scos la iveala faptul ca, in ultimii 3 ani, tara noastra pierde din increderea turistilor germani, mai ales la capitolele ospitalitate, gastronomie si turism cultural. Totodata, nemtii se declara nemultumiti si de faptul ca in Romania exista prea putine hoteluri de 3 si 4 stele, iar nivelul de satisfactie din punct de vedere al cazarii este prea scazut in zonele rurale.

In acelasi timp, litoralul romanesc a devenit neatractiv pentru cei mai importanti tour-operatori germani, motiv pentru care, FTI, Neckermann si TUI, care detin 50% din piata turistica din Germania, nu mai vand destinatia Romania prin cataloagele proprii.

Germanii se declara nemultumiti de calitatea slaba a serviciilor, de infrastructura precara, prezenta cvasigenerala a gunoaielor, dar si de faptul ca restaurantele romanesti neglijeaza gastronomia traditionala, orientandu-se in special asupra celei internationale.

Pe o scara de la 1 la 6, in care 1 reprezinta "foarte multumit", gradul de multumire al tour-operatorilor germani fata de programele oferite de Romania, a primit nota 3,5, comparativ cu 2,8 in 2005 si 3,0 in 2006 iar cel al turistilor germani a sczut de la 2,1 in 2004, la 2,8 in 2007. Turismul cultural a inregistrat o scadere a gradului de multumire de la 1,7 in 2004 la 2,5 in 2007. Ospitalitatea a inregistrat o scadere de la 1,6 in 2004, la 2,2 in 2007.

Printre criticile aduse turismului cultural din Romania de catre turistii germani se numara lipsa promovarii si a semnalizarii obiectivelor culturale, lipsa ghizilor profesionisti, absenta unor programe premium si lipsa de intretinere a unor monumente.

Nici agentiilor de turism romanesti nu au scapat de unele critici. Recomandarile facute au fost ca, pe viitor, acestea sa se orienteze mai mult spre client, sa fie mai flexibile si sa ofere turistilor exact serviciile mentionate in ofertele comercializate.

De asemenea, germanii doresc sa existe cat mai multe curse low-cost si spre alte orase din tara, cum ar fi Sibiu, Cluj Napoca sau Tg. Mures.

Source: Adevarul