Rezultatele sondajului de opinie on line referitor la stabilirea prioritatilor in turismul romanesc

In perioada 3 Decembrie 2007 – 19 Februarie 2008, pe site-ul companiei Fivestar Hospitality s-a desfasurat un sondaj de opinie referitor la stabilirea prioritatilor in turismul romanesc.

In interpretarea rezultatului trebuie luat in calcul ca respondetii fac parte din industria ospitalitatii, in extenso travel and tourism.

Acest sondaj s-a nascut in urma unei mese rotunde in care participau autoritati din turism, reprezentanti ai aeroporturilor, hotelieri, tour operatori si operatori de linii aeriene. Cei care au participat stiu iar cei care nu au participat isi inchipuie ca a iesit o partida de sport national in "aruncarea pisicii unul in curtea altuia". Aeroportul era de parere ca daca ar fi mai mult turism ar putea sa isi justifice dezvoltarea dar cum nu prea e in general se dezvolta cine poate. Liniile aeriene dadeau vina pe agentii ca nu creeaza pachete atractive si nu genereaza business suficient ca sa decida deschiderea de noi rute. Agentiile erau suparate pe hotelieri ca nu sunt competitivi. Autoritatile erau acuzate ca nu promoveaza destinatiile etc.

Situatia aceasta denota ca nimeni nu isi pune problema ca acest cerc vicios trebuie intrerupt de undeva, si ca iesirea nu se poate face decat stiindu-ti prioritatile. Sigur ca toata lumea are un rol insa este timpul sa spunem sus si tare ce trebuie atacat cu prioritate si hotarat.

Sondajul de mai jos mi-a confirmat asteptarile si m-a bucurat. Mediul de afaceri al acestei industrii cunoaste raspunsul. Incerc doar sa il transmit sub o forma cat se poate de clara chiar daca suna a banalitate:

sondaj2_512

Nu va mai bazati deciziile de investitie in infrastructura pe cererea actuala. Infrastructura genereaza cerere in sine. E nevoie doar sa o construiesti cu cap intr-o zona pe care o consideri strategica pentru dezvoltarea turismului. Stabiliti care sunt aeroporturile strategice si dezvoltati-le fara sa cautati sustinere in cererea actuala. Accelerati autostrazile, modernizati caile ferate si porturile, imi vine sa zambesc cand ma gandesc ca noi abia in 2014 parca ne apucam de TGV cand China a realizat deja trenuri Maglev cu viteze ametitoare care sa concureze cu liniile aeriene scurte. Aici poate statul sa actioneze. Ministerul Transporturilor e singurul care poate cu adevarat sa faca ceva. Este suficient sa se anunte termenul de finalizare ferm al lucrarilor la un element de infrastructura nou, automat toti ceilalti actori vor reactiona prin investitii naturale in legatura cu investitia generatoare, si asa mai departe intreaga roata se misca.

Nu ezitati sa comentati interpretarea noastra si sa mergeti sa votati in cadrul noului sondaj lansat pentru martie si aprilie, care isi propune sa discute actualitatea standardului de clasificare hotelier din Romania. (www.fivestar-hospitality.ro)

sloganexpert

Source: Fivestar Hospitality