Rezultatele primelor agentii de turism, in T1

Agentia de turism Paralela 45 a inregistrat in primul trimestru al acestui an o cifra de afaceri de circa 5 milioane EUR, a declarat Alin Burcea, proprietarul agentiei.

Strict pe segmentul de pachete turistice de leisure, agentia a incasat 500.000 EUR in primele trei luni, in crestere cu 30% fata de aceeasi perioada din anul anterior. Cresterea s-a datorat in mare parte programului early-booking, a declarat Alin Burcea, proprietarul Paralela 45. Cele mai solicitate destinatii in primele 3 luni ale anului au fost Antalya, Barcelona, Creta, Rodos, Mallorca. Pentru intreg anul, Paralela 45 estimeaza o scadere cu 10% a veniturilor din turism.

Agentia de turism Eximtur a inregistrat venituri de 4,9 milioane EUR in primul trimestru al anului, in scadere cu aproximativ 4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand a avut venituri de 5,1 milioane EUR.

Cele mai vandute pachete turistice in aceasta perioada au fost litoralul Marii Negre, pentru destinatiile interne si Turcia si Grecia, pe extern. Pentru acest an Eximtur estimeaza o stagnare a afacerilor, la 40 milioane EUR.

Agentia de turism J`Info Tours a realizat pe primul trimestru al acestui an vanzari de 7 milioane EUR, in crestere cu 9% fata de aceeasi perioada din 2008.

Pricipalele surse ale acestei cresteri au fost turismul de afaceri si early booking-ul pentru sejururile charter din vara Mallorca, Tenerife, Barcelona, Rhodos, Creta, Antalya, au declarat reprezentantii J`Info Tours.

Agentia de turism Marshal Turism a inregistrat in primele trei luni din 2009 o scadere cu 20% a cifrei de afaceri. Pe intreg anul, reprezentantii agentiei estimeaza ca veniturile vor scadea cu aproximativ 20-30% fata de anul trecut cand agentia a inregistrat venituri de circa 22 milioane EUR.

Intreaga piata a agentiilor de turism din Romania a fost evaluata in 2008 la circa 800 milioane EUR, in crestere cu aproximativ 20% fata de anul 2007.

Source: Daily Business