Restaurantele isi atrag clientii cu meniuri promotionale

De la inceputul anului, restaurantele s-au confruntat cu o scadere a vanzarilor, in timp ce micii antreprenori din domeniu au avut chiar o scadere de 50% a incasarilor fata de 2008.

Astfel, pentru a supravietui pe piata, restaurantele lanseaza cat mai multe oferte, adaptate contextului actual, care sa determine un rulaj mai mare, chiar daca marjele mari de profit sunt sacrificate.

Reteaua Pizza Hut, administrata in sistem de franciza de compania American Restaurant System, a introdus o promotie, populara in Statele Unite ale Americii si Europa de Vest, numita „All You Can Eat”. Astfel, pentru 19,90 RON, clientii pot comanda din meniu, intre orele 18 si 21, oricate pizza doresc, impreuna cu un pahar de suc, care poate fi reumplut de mai multe ori, fara a plati in plus.

Grupul City Grill, controlat de Dragos Petrescu prin intermediul Trotter Prim, a introdus aproximativ 15 promotii in restaurantele sale, City Grill, Caru` cu Bere si Buongiorno. O parte din oferte se incadreaza in strategia de marketing a grupului, iar o parte s-au adaptat anului 2009. City Grill are meniuri la preturi de 19,90 RON, iar Caru’ cu Bere are oferte specifice pentru studenti si pensionari.

Daca in urma cu un an, proprietarii de restaurante se gandeau mai mult la extinderea retelelor si la cat mai multe inaugurari in malluri, in acest an strategiile de marketing sunt puse pe primul loc in incercarea de a finaliza anul 2009 cu o cifra de afaceri comparabila cu cea de anul trecut.

Source: Ziarul Financiar