Razvan Filipescu: turismul gastronomic ar putea fi un brand pentru Romania

Razvan Filipescu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Turism, ANT, a declarat la deschiderea primului Congres International al Traditiilor Culinare, ca turismul gastronomic ar putea constitui pentru Romania un brand, alaturi de manastirile din Moldova, Delta Dunarii si litoral.
Gastronomia este parte importanta a turismului rural, iar turismul gastronomic este intens promovat la targurile si festivalurile cu acest specific din Europa, a precizat Filipescu.
In perioada 13-16 martie, Romania a organizat primul Congres International al Traditiilor Culinare, la care au participat 36 de tari din Europa, America de Nord, America Latina, Asia si Africa.
Conform unui studiu al Organizatiei Mondiale a Turismului, peste 88% dintre membrii sai considera ca gastronomia este un element strategic in definirea brandului si a imaginii destinatiei, iar peste 67% sustin ca tara lor are propriul brand gastronomic. In ceea ce priveste produsele turistice, studiul realizat a aratat ca cele mai importante sunt evenimentele gastroeconomice (79%), rutele gastronomice (62%), cursurile si atelierele de gatit (62%), vizitele la pietele si producatorii locali (53%), a precizat presedintele ANT.

Source: Business24