Proiectul brandului turistic national va fi realizat in trei etape

Eulogio Bordas, presedintele THR Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA, care va dezvolta brandul turistic al Romaniei in asociere cu Taylor Nelson Sofres SA, a declarat ca vor fi realizate peste 10.000 de interviuri in vederea testarii perceptiei turistilor romani si straini asupra destinatiei Romania.

Interviul se va aplica in randul liderilor de opinie, touroperatorilor, oamenilor de afaceri, politicienilor si al altor persoane de pe piata romaneasca si cea internationala, a precizat Bordas, adaugand ca pentru brandul turistic al Spaniei a realizat 6.800 de interviuri.

De asemenea, presedintele THR a declarat ca suma de 900.000 EUR este suficienta pentru dezvoltarea brand-ului turistic.

Proiectul de dezvoltare a brandului turistic are trei etape. Prima etapa consta in realizarea unei cercetari de piata. Actiunea va demara cu o cercetare calitativa, costul unui interviu variind intre 35 si 50 EUR de la o tara la alta. Scopul acestor interviuri este acela de-a obtine raspunsuri legate de amenintarile si oportunitatile percepute asupra destinatiei turistice Romania, a precizat reprezentantul THR.

Pietele straine pe care se va promova brandul turistic sunt Germania, Austria, Italia, Franta, Irlanda, Franta, Ungaria, Rusia, Marea Britanie, SUA.

Cea de-a doua etapa o reprezinta dezvoltarea strategiei de brand, care necesita un timp de lucru intre 1.000 si 1.500 de ore.

Ultima etapa consta in designul efectiv al brandului – realizarea unui logo, al unui slogan, alte elemente ce tin de identitatea vizuala – si pozitionarea acestuia.

Eulogio Bordas a precizat ca de obicei se creeaza mai multe identitati vizuale, iar in urma unui test in randul publicului-tinta se alege cea care comunica cel mai bine. In final urmeaza partea de implementare.

Totodata, Bordas a declarat ca si-au ales deja partenerii locali si probabil vor apela si la alti parteneri daca va fi nevoie.

In urmatoarele zile presedintele THR va veni in Romania pentru a se intalni cu reprezentantii ministerului.

Dupa realizarea brandului turistic ministerul va organiza o a doua licitatie, prin care se va desemna compania care se va ocupa de promovare, bugetul alocat fiind de 73 milioane EUR.

Source: Ziarul Financiar