Prin intermediul voucherelor de vacanta agentiile au acces la o piata suplimentara de 400 mil. EUR

Voucherele de vacanta permit agentiilor de turism accesul la o piata suplimentara estimata la 400 mil. EUR, realizarea de pachete complete de calatorie, precum si cresterea numarului de turisti care interactioneaza cu agentiile, a declarat prim-vicepresedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania, ANAT, Lucia Morariu, intr-o conferinta de specialitate.
Pentru angajat, aceste vouchere de vacanta sunt un beneficiu salarial, o crestere salariala si o modalitate concreta de refacere a capacitatii de munca.
Pentru angajator, voucherele de vacanta sunt o metoda eficienta de reducere a taxelor si impozitelor comparativ cu acordarea de prime de vacante in bani. Angajatorul nu are taxe sau impozite aplicabile la valoarea aferenta voucherelor de vacanta acordate angajatului, iar angajatul suporta doar 16% impozit pe suma acordata sub forma de vouchere de vacanta. Conform Luciei Morariu, economia pentru angajator este de 76% aplicat la suma neta acordata sub forma de vouchere de vacanta, fata de situatia in care ar fi acordat prima de vacanta in bani.
Cea mai cautata destinatie de vacanta vanduta prin vouchere a fost litoralul romanesc, urmat de statiunile clasice de tratament precum Baile Felix, Herculane, Sovata, Govora sau Amara.
Angajatorul este stimulat sa acorde salariatilor vouchere de vacanta prin faptul ca sumele corespunzatoare acestora sunt deductibile integral la calculul impozitului pe profit in limita a sase salarii de baza minime brute pe tara garantate, pentru fiecare angajat, in decursul unui an fiscal.

Source: Economica