Cinci jucatori de pe piata agentiilor de turism din Romania, evaluata la 500 milioane EUR, realizeaza aproximativ un sfert din veniturile totale iar in acest an estimeaza o cifra de afaceri cumulata de peste 120 milioane EUR.
In prezent in Romania activeaza 1.500 de agentii de turism, dintre care aproximativ 800 fac parte din patronatul Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism, ANAT. Oficialii ANAT au declarat ca membrii patronatului realizeaza o cifra de afaceri cumulata de aproximativ 450 milioane EUR anual.
Conform incasarilor realizate in 2005 primii cinci jucatori din piata sunt Happy Tour, Aerotravel, Eximtur, Nova Touring si Marshal Turism.
Happy Tour, castiga in special din segmentul destinat turismului business. Directorul general al agentiei Happy Tour, Nicolae Demetriade, a declarat ca in primele noua luni ale acestui an agentia a inregistrat o cifra de afaceri de 27 milioane EUR, in crestere cu aproximativ 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut iar pana la sfarsitul anului estimeaza o cifra de afaceri de 36 milioane EUR. Strategia acestui an a fost axarea pe servicii complete de ticketing, cazare, organizarea de evenimente, conferinte si congrese pentru corporatii. In acest an turismul de masa s-a concentrat ca si anul trecut pe chartere catre destinatii calde, precum Grecia si Spania. Veniturile Happy Tour provin in proportie de 60% din activitatea de ticketing, din turismul de vacanta cu o pondere 28% si organizarea de evenimente cu o pondere 12% din cifra de afaceri. Nicolae Demetriade estimeaza ca Happy Tour detine o cota de piata de 9% in sectorul vanzarilor de bilete de avion.
Agentia Aerotravel Lufthansa City Centre, a inregistrat in primele noua luni ale acestui an o cifra de afaceri de 18,7 milioane EUR. Claudia Stan, directorul de marketing al Aerotravel, a declarat ca rata de crestere a segmentului de ticketing a fost de 17% iar cea a segmentului turism a atins cota de 60%, la aceasta crestere contribuind turismul de business si turismul leisure. Pentru acest an, Aerotravel estimeaza incasari de 24,5 milioane EUR.
In primele noua luni ale acestui an agentia de turism Eximtur, a inregistrat incasari de peste 23 milioane EUR, in crestere cu 10% fata de aceeasi perioada a anului trecut iar pana la sfarsitul anului se estimeaza ca incasarile vor depasi 27 milioane EUR. Din totalul incasarilor, segmentul de ticketing contribuie cu 51%, turism intern cu 30% si turism extern cu 21%. Presedintele agentiei, Lucia Morariu, a declarat ca strategia Eximtur implica dezvoltarea sectorului business travel, a activitatii de outgoing si, totodata, consolidarea vanzarilor de pachete de vacanta interna prin extinderea numarului de agentii revanzatoare, in acest an ajungand la 550 de agentii revanzatoare, fata de 400 in 2005. Agentia Eximtur deruleaza un parteneriat cu turoperatorul strain World of TUI, pentru care Lucia Morariu estimeaza ca va inregistra vanzari de aproximativ 2 milioane EUR in acest an.
In 2005 Nova Touring a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 20 milioane EUR.
In primele noua luni ale lui 2006 Marshal Turism a inregistrat o cifra de afaceri de 17 milioane EUR, in crestere cu 35-40% fata de aceeasi perioada a lui 2005 iar pana la sfarsitul anului va ajunge la peste 22 milioane EUR, estimeaza Ion Antonescu, presedintele si directorul general al agentiei. Cresterea inregistrata in primele noua luni ale acestui an se datoreaza introducerii unui numar de trei ori mai mare de locuri la cursele charter.
Source: Adevarul