Primele cinci agentii de turism din Romania au avut incasari mai mici cu 52 milioane EUR, in 2009

In 2009, cele mai mari cinci agentii de turism de pe piata romaneasca, Happy Tour, Eximtur, Aerotravel, Perfect Tour si Marshal Turism, au avut incasari mai mici cu aproape 52 milioane EUR, potrivit rezultatelor preliminare, reprezentand o scadere de 30% fata de anul 2008, cand incasarile au fost de 180 milioane EUR.

Singura agentie care nu a raportat rezultatele financiare pe anul trecut este Eximtur din Cluj, care avea in primele noua luni o scadere cu 23% a cifrei de afaceri, iar Ziarul Financiar a estimat cifra de afaceri anuala a agentiei, luand in calcul ritmul mediu de scadere al pietei, de 30%.

Happy Tour a raportat o scadere de 42% a cifrei de afaceri in 2009, pana la 29 milioane EUR, potrivit reprezentantilor companiei. Pentru acest an, agentia si-a bugetat o cifra de afaceri cu 37% mai mare decat in 2009, pe fondul atragerii de noi clienti.

Compania Aerotravel Lufthansa a raportat o scadere cu 20% a cifrei de afaceri si asteapta pentru acest an o crestere a afacerilor.

Agentia de turism Marshal Turism a inregistrat in 2009 o cifra de afaceri de 20-21 milioane EUR, in scadere fata de 31 milioane EUR in 2008. 80% din cifra de afaceri a agentiei reprezinta vanzarea de bilete de avion si de vacante in strainatate, in timp ce sejururile vandute in tara contribuie cu doar 20% la cifra de afaceri. Marshal Turism estimeaza o crestere de 10% a cifrei de afaceri in acest an.

Activitatile cele mai afectate de conditiile economice au fost vanzarea de bilete de avion si de sejururi in strainatate, segmente care contribuie cu peste 50% in cifra de afaceri a celor cinci agentii de turism, cu exceptia companiei Eximtur din Cluj, concentrata pe turismul intern.

Source: Ziarul Financiar