Operatori precum Ryanair sau easyJet au raportat in perioada octombrie-decembrie 2007, profituri in scadere fata de perioadele anterioare.
Reprezentantii Ryanair au declarat ca studiaza posibilitatea introducerii unor curse suplimentare pe rute noi, pentru a suplini incasarile mai mici inregistrate la sfarsitul lui 2007.
Daca pretul unui baril de petrol va depasi 85 USD, aceste masuri ar putea fi insa insuficiente, iar veniturile companiei s-ar putea injumatati.
Deoarece companiile low-cost nu pot scumpi biletele de avion, singurele variante pentru a acoperi din pierderi raman: cresterea numarului de zboruri si taxarea clientilor pentru aproape orice serviciu, chiar si pentru inregistrarea bagajelor.
Companiile clasice care opereaza pe piata din Romania sustin, insa, ca iau in calcul varianta majorarii tarifelor la bilete pentru a recupera din pierderi.
Scumpirile si-ar putea face simtita prezenta incepand cu luna martie.
Source: Evenimentul Zilei