Planul de marketing strategic si operational al turismului romanesc 2011-2015

Cu ocazia prezentarii Planului de marketing strategic si operational al turismului romanesc pentru perioada 2011-2015, Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea si reprezentantii industriei de turism au dezbatut o serie de aspecte legate de dezvoltarea produselor turistice si promovarea acestora pana in anul 2015.

Finalizarea Planului de marketing strategic si operational marcheaza realizarea celei de-a doua etape importante in procesul de creare si promovare a brandului de turism al Romaniei.

Elena Udrea a precizat ca acest document nu se rezuma strict la prezentarea modalitatilor de promovare a turismului si a brandului national de turism, ci propune instrumente in diverse domenii, de la tactici de comunicare la tactici de produs sau de vanzari, incluzand modalitati de a construi o infrastructura de marketing eficienta.

Bugetul alocat se ridica la 118,4 mil. EUR si este asigurat din fonduri europene. Potrivit strategiei, intre 2011-2013 urmeaza sa fie cheltuiti 72,4 mil. EUR, din care 21,5 mil. EUR in 2011, 29,3 mil. EUR in 2012 si 21,6 mil. EUR in 2013, iar in perioada 2014-2015 se vor cheltui 46 mil. EUR, cate 23 mil. EUR in fiecare an.

De asemenea, ministrul a declarat ca este foarte important sa se inteleaga faptul ca planul va trebui implementat nu doar de minister, ci si de autoritatile publice locale si de industria de turism.

Planul de marketing propune, pentru perioada urmatoare, printre altele, specializarea si diversificarea produselor si serviciilor din turism, dezvoltarea celor sase produse cheie si prelungirea sezonului turistic.

In vederea rationalizarii eforturilor de marketing, actiunile de promovare vor fi indreptate, cu prioritate, pe urmatoarele piete-sursa Germania, Italia, Franta, Marea Britanie, Austria, Rusia, SUA si Ungaria. Alte actiuni vor fi derulate si in Olanda, Spania, Polonia, Belgia, Suedia, Bulgaria, Ucraina, Serbia, Moldova, China sau Japonia, care sunt cuprinse in portofoliul geografic actual al vizitatorilor Romaniei.

Principalele programe cu care MDRT isi propune sa dubleze in urmatorii 4 ani numarul turistilor straini in Romania sunt “Ingerii pazitori”, “Ne pasa”, “Romania iti ureaza bun venit”, “20 de atractii de top” si “10 circuite de top”.

Piata interna vizeaza activitati predominant orientate catre construirea unui sistem de marketing al turismului romanesc, indeosebi pentru crearea unui portal web central al turismului romanesc, cu sistem adiacent de rezervare.

Comunicarea, in perioada urmatoare, se va concentra pe constructia notorietatii prin campanii televizate de constientizare, printr-o strategie de inovare media prin canalele media non-traditionale si prin crearea unei platforme de comunicare a brand-ului pentru partile interesate.

Din totalul bugetului de comunicare, 49% va fi alocat promovarii online, 32% spoturilor televizate si 19% reclamelor tiparite.

Planul de marketing strategic si operational 2011-2015 pentru turismul Romaniei a fost elaborat pentru Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului de catre compania Horwath HTL.

Source: Amos News