Piata zborurilor interne devine tot mai atractiva pentru companiile aeriene

In urmatorii ani, piata zborurilor interne, care in prezent este dominata de Tarom, se va dinamiza prin cresterea competitiei venite atat din partea companiei de linie regulata Carpatair, cat si din partea unor noi jucatori precum companiile aeriene low-cost MyAir si Blue Air.

Compania italiana MyAir a anuntat ca incepand din primavara anului 2008 va opera zboruri interne, insa nu a precizat care sunt destinatiile. MyAir ar putea fi un concurent serios pentru companiile aeriene care opereaza pe piata, dar si pentru transportul feroviar sau rutier.

Desi la inceputul acestui an compania Blue Air a renuntat la cursa operata pe ruta Bucuresti-Cluj, compania nu a renuntat definitiv la ideea de a opera curse interne. Motivul pentru care Blue Air a renuntat sa mai opereze cursa Bucuresti-Cluj este lipsa unor avioane de dimensiuni mai reduse. Reprezentantii companiei declarand ca aceasta cursa a fost introdusa de la inceput pe termen limitat, pentru a efectua un studiu de piata pe aceasta ruta. Totodata, reprezentantii companiei au declarat ca intentioneaza ca pe viitor sa achizitioneze aeronave mai mici pentru a opera zboruri interne, dar acest proiect se afla inca in discutii.

Pe langa lipsa aeronavelor de mici dimensiuni, companiile aeriene care vor sa opereze si zboruri interne se confrunta si cu problema capacitatii mici a aeroporturilor din provincie.

In general, zborurile interne se opereaza cu aeronave sub 100 de locuri. Madalin Tudor, purtatorul de cuvant al Tarom, a declarat ca Tarom opereaza pe cursele interne cu aeronave de tip Boeing doar pe cursele spre Cluj si Timisoara iar pe celelalte destinatii din tara sunt folosite avioanele de tip ATR.

In primele sase luni din 2007 Tarom a inregistrat o crestere de 45% a numarului de pasageri pe cursele interne, la 180.000 de pasageri.

Compania de linie regulata Carpatair opereaza in regim intern 4 zboruri, din Timisoara catre Bucuresti, Suceava, Iasi si din Craiova spre Constanta. Carpatair opereaza zboruri domestice cu aeronave Saab 2000, care au o capacitate de 50 de locuri. Pentru sezonul de iarna Carpatair nu intentioneaza sa mareasca numarul zborurilor interne, deoarece pentru a putea opera prin Timisoara mai multe curse de acest tip, compania trebuie dispuna de facilitati suplimentare ale aerogarii de pasageri, facilitati care in prezent sunt in dezvoltare, a declarat Paula Ardelean, vice president sales Carpatair.

Source: Ziarul Financiar