Piata terenurilor intra intr-un nou ciclu

Achizitiile masive de teren realizate in vederea extinderii de catre marii retaileri alimentari si de bricolaj sunt inlocuite treptat cu investitiile dezvoltatorilor imobiliari interesati de birouri si rezidential
Ultimii trei ani au reprezentat o perioada propice pentru dezvoltarea retelelor de retail (supermarketuri, discounteri si benzinarii), care dupa acumularea terenurilor necesare extinderii au intrat intr-o etapa  de dezvoltare. Consultantii imobiliari prevad ca aceasta categorie de investitori se va opri din achizitii in urmatorii doi ani si va fi inlocuita de dezvoltatorii imobiliari traditionali.„Dezvoltatorii se intorc incet pe piata si o sa inregistram acelasi fenomen ca in 2005-2008, cand acestia aveau prioritate la cumpararea de terenuri fata de retaileri”, spune Attila Peli, directorul departamentului de terenuri si dezvoltare din cadrul JLL. Potrivit acestuia, ultimul ciclu al pietei imobiliare a inceput in 2003 si s-a terminat in 2013, durand circa zece ani. Dezvoltarea tehnologiei ar fi trebuit sa scurteze aceste cicluri pana la sapte ani, insa criza profunda in care am intrat in 2008 a necesitat 5-6 ani de revenire. Consultantul mentioneaza ca astazi putem considera ca suntem la inceputul unui nou ciclu.
Cititi articolul integral pe Capital

Source: Imobiliare.Net