Piata hoteliera din Bucuresti a inregistrat cresteri in primele cinci luni din 2013

Segmentul hotelier din Romania isi revine incet, iar pe termen lung, piata hoteliera bucuresteana ar putea inregistra cresteri substantiale, avand in vedere redresarea mediului economic, dar si cresterea numarului de vizitatori din categoria turismului de afaceri.
Chiar daca hotelierii nu reusesc sa obtina rezultate similare celor din perioada premergatoare crizei, sectorul hotelier incepe sa marcheze usoare reveniri, spune expertii Jones Lang La Salle, intr-un studiu de specialitate.
Astfel, in primele cinci luni ale acestui an s-a inregistrat o rata de ocupare de 58,2%, in crestere cu 7% fata de aceeasi perioada a anului anterior, in timp ce nivelul veniturilor per camera a inregistrat o crestere de 5%, ajungand la 45 EUR. Pretul mediu per camera ramane scazut, la un nivel de 78 EUR, fiind cu 34% sub nivelul inregistrat in 2007.
Industria de profil, cunoscuta ca MICE (Meetings, incentives, conferences, and exhibitions) ramane insa o adevarata sursa de profit, insuficient exploatata.
In luna iunie, in Bucuresti erau 77 de unitati hoteliere insumand 9.500 de camere. Piata hoteliera este in mare parte dominata de segmentul corporate, in consecinta si oferta este in mare parte compusa din unitati hoteliere de 4 stele, 60% din stocul total al unitatilor de cazare fiind clasificate la acest nivel. Unitatile hoteliere de 5 stele reprezinta 22% din stoc, in timp ce unitatile de 3 stele cuprind 18% din oferta actuala a Capitalei. 
In 2012 au fost finalizate trei unitati hoteliere, respectiv Europa Royale de 4 stele, cu 90 de camere, hotelul Cismigiu de 4 stele, cu 60 de camere si hotelul Marshall Garden de 5 stele, cu 63 de camere.
Ca proiecte de viitor, grupul Marriott International are in plan deschiderea celei de-a doua unitati hoteliere in Bucuresti, Courtyard by Marriott de 147 camere. Noul hotel va fi amplasat in zona centrala a Capitalei, inaugurarea fiind anuntata pentru primul trimestru din 2015. 
Pe termen lung, piata hoteliera bucuresteana asteapta sa inregistreze o crestere, avand in vedere redresarea mediului economic, precum si cresterea numarului de vizitatori din categoria turismului de afaceri, estimeaza analistii JLL. 
Din 2008 pana in prezent s-au inregistrat numai cateva tranzactii pe piata hoteliera din Romania. Cea mai recenta reprezentand-o vanzarea hotelului de 3 stele Ibis din Sibiu, in luna noiembrie 2011, cu o capacitate 195 de camere, vandut pentru suma de aproximativ 10 mil. EUR. 
Pana in luna iunie 2013 nu s-a inregistrat nicio tranzactie pe segmentul hotelier, lucru pe care analistii il anticipeaza si pentru a doua parte a anului 2013. 
Bucurestiul ramane in continuare subdezvoltat ca destinatie turistica, fiind dominat de turismul de afaceri. 
O paleta mai diversificata de unitati hoteliere ar putea transforma orasul intr-o destinatie turistica de tip city break atat pentru turistii locali cat si internationali, iar in final ar putea creste interesul investitorilor pentru piata hoteliera locala, potrivit expertilor JLL. 

Source: Business24