Piata hostel-urilor din Romania – 1,4 milioane EUR

Hostel-urile, definite ca varianta low-cost a hotelurilor, destinate mai ales tinerilor, se transforma intr-o piata din ce in ce mai mare si competititiva la nivel mondial, de peste 8 miliarde EUR anual. In Romania insa, aceasta nisa este abia la inceput, cateva zeci de astfel de locatii fiind disponibile in prezent.

La inceputul acestui an, in Romania erau 44 de hostel-uri, cele mai multe fiind concentrate in orasele cu traditie turistica.

In 2008, valorea pietei locale de profil s-a ridicat la aproximativ 1,2 – 1,4 milioane EUR, numarul innoptarilor turistilor in aceste locatii fiind de 120.000.

Ildiko Matyas, presedinte Youth Hostel Romania, YHR, asociatia hostel-urilor din Romania a precizat ca tarifele sunt similare cu cele practicate peste hotare. Ele difera de la o locatie la alta, in functie si de tipul camerei si al serviciilor, variatia fiind de 8-16 EUR pe noapte.

Ildiko Matyas a declarat ca standardele Ministerul Turismului pentru hostel-urile din Romania sunt mai riguroase decat cele inscrise de catre Federatia Internationala de Youth Hosteluri, din multe puncte de vedere.

Reprezentantul YHR considera ca piata hostel-urilor din Romania poate deveni o afacere profitabila pe timp de criza pentru cei care viseaza la un business din pasiunea pentru turism. Astfel, pe langa turistii care pleaca intr-un tur al Europei sau al Romaniei, hostel-ierii ar putea profita si de segmentul de business, bugetele de calatorie ale companiilor fiind tot mai reduse in prezent.

Durata medie de sedere a turistilor in hostel-urile din Romania este de 1,5 – 1,8 nopti, iar varsta medie a celor care prefera astfel de locatii este de 23 de ani. In cazul hostel-urilor adresate turistilor straini, varsta medie urca pana la 29-30 de ani.

Source: Wall-Street