Piata evenimentelor corporate inregistreaza o crestere semnificativa de la an la an

Companiile din domeniile farmaceutic, agricultura, IT, FMCG si auto sunt, pe piata romaneasca, principalii organizatori de evenimente corporate pentru angajati, clienti sau parteneri, printre care conferinte, incentive sau team building-uri.
Daca, pana acum 10 ani, firmele organizau exclusiv sau in principal evenimente in tara, in prezent, datorita multitudinii de zboruri low-cost, opteaza din ce in ce mai mult pentru evenimente externe – atat intalniri de afaceri, cat si proiecte de tip incentive, Roma, Londra, Paris, Amsterdam si Berlin numarandu-se printre destinatiile favorite.
Topul companiilor care acorda o importanta deosebita evenimentelor este condus de domeniile farmaceutic, agricultura, IT, FMCG si auto.
Acum 10 ani, pretentiile companiilor nu erau foarte mari in materie de organizare de evenimente, majoritatea multumindu-se cu pachete simple, care includeau cazare, transport, transferuri si masa. Pe atunci, Romania putea fi considerata o piata emergenta si din punct de vedere al evenimentelor corporate. In prezent, companiile au strategii de comunicare, vanzari si training complexe si sofisticate, din care declina planuri coerente de evenimente corporate.
Capitalele europene se afla intr-o permanenta competitie pentru a se mentine in top destinatii pentru evenimentele corporate, Roma, Londra, Paris, Amsterdam si Berlin fiind printre cele mai cautate in acest scop.
Europa este preferata nu doar datorita accesibilitatii, ci si pentru ca este foarte ofertanta atat din punct de vedere al facilitatilor, cat si al conceptelor de evenimentelor. In ceea ce priveste Romania, exista, in continuare, „destinatii clasice” pentru evenimente de amploare, atat datorita proximitatii de sediile companiilor, cat si serviciilor turistice disponibile: Bucuresti, Valea Prahovei, Sibiu si Cluj-Napoca.
Acestea sunt completate de destinatii care urmeaza harta dezvoltarii economice a Romaniei (Timisoara si Iasi), precum si potentialul redescoperit sau in curs de reconstruire prin investitii semnificative in facilitati de cazare si evenimente corporate in Bucovina sau Delta Dunarii.
Daca pana acum 10 ani, firmele de pe piata romaneasca organizau exclusiv sau in principal evenimente in tara, in prezent opteaza din ce in ce mai mult pentru evenimente externe, atat intalniri de afaceri, cat si proiecte de tip incentive. Din totalul firmelor care organizeaza evenimente corporate, 40% sunt firme autohtone, cu capital romanesc, in timp ce 60% sunt companii cu actionariat strain.

Source: Profit