Peste 2.000 de participanti la Congresul Francofoniei ar putea intampina probleme de cazare

In urma cu trei luni, Ministerul Afacerilor Externe, MAE, a organizat o licitatie pentru alegerea agentiei de turism organizatoare a Congresului Francofoniei care se va desfasura la Bucuresti in perioada 24–29 septembrie, la care au participat agentiile Vacanta, Lider Tour si un consortiu format din alte patru agentii – Happy Tour, Paralela 45, Olimpic International si Danco. Castigatorul a fost agentia Vacanta, care a perceput cel mai redus comision, de 2%.

Agentia Vacanta trebuie sa asigure cazarea pentru 63 de sefi de state si ministri de externe, care vor fi insotiti de cate o delegatie formata din 4 persoane, in total fiind vorba de 315 de oficiali, pentru care, directorul agentiei Vacanta, Ioan Dan Nicola, a precizat ca au fost rezervate locurile de cazare.

Ceilalti peste 2.000 de invitati, care vor veni pe cont propriu, vor intampina probleme in gasirea unui loc de cazare, in conditiile in care in luna septembrie majoritatea hotelurilor sunt ocupate.

Hotelierii din Bucuresti au declarat ca rezervarile pentru acest eveniment ar fi trebuit incepute inca de anul trecut insa, in aceste conditii, organizatorii ar fi trebuit sa plateasca hotelurilor garantii de peste 1 milion EUR.

Ministrul secretar de stat in MAE si seful Comisariatului General pentru Francofonie, Cristian Preda, a precizat ca in perioada Congresului Francofoniei, o camera la hotel, care in mod normal se vinde cu 150 EUR, poate costa si peste 500 EUR/noapte.

In perioada 12 septembrie – 7 octombrie 2004 a avut loc la Bucuresti Congresul Postelor care a reunit 2.400 de participanti. Presedintele agentiei de turism Olimpic International, care s-a ocupat de organizarea evenimentului, George Sorin Nicolescu, a declarat ca rezervarile au fost facute cu un an si jumatate inainte, astfel incat sa nu fie probleme in timpul desfasurarii evenimentului, care s-a dovedit a fi un succes.
Source: Capital