Pe data de 15 august s-a deschis Aeroportul International Aurel Vlaicu Baneasa

De pe data de 15 august Aeroportul International Aurel Vlaicu Baneasa s-a redeschis traficului avioanelor de mici dimensiuni, urmand ca de pe data de 19 august sa revina pe pista aeroportului si aeronavele mari.

Lucrarile de modernizare si extindere a aeroportului Baneasa au fost declansate ca urmare a dezvoltarii transportului aerian, in special al celui low-cost.

Aeroportul International Aurel Vlaicu Baneasa a contractat un imprumut de 20 milioane EUR pentru reparatia pistei, pentru o perioada de 7-8 ani iar contractul de executie a lucrarii a fost semnat cu un consortiu format din firmele Romstrade-UTI-Delta Tehnologica.

Reprezentantii aeroportului estimeaza o investitie de 14,3 milioane EUR, suma care include TVA, pentru achizitia si montajul unui sistem integrat de securitate, proiectul urmand sa fie finantat printr-un credit cu o durata de 10 ani.

In acelasi timp reprezentantii aeroportului Aurel Vlaicu urmaresc finalizarea unui nou terminal de pasageri pana in primavara anului viitor, constructiile fiind demarate in aceasta toamna iar investitia necesara este estimata la 5-6 milioane EUR.

In 2006 pe aeroportul Baneasa au aterizat peste 8.000 de curse, care au deservit un numar de 700.000 pasageri, dublu fata de 2005.

In luna mai, inainte de inchidere, pe aeroportul Aurel Vlaicu operau companiile aeriene Blue Air, MyAir, Alpi Eagles,Wizz Air, SkyEurope si Germanwings.

O data cu fuziunea Aeroportului International Aurel Vlaicu cu Aeroportul International Henri Coanda-Otopeni, Baneasa ar urma sa asigure exclusiv traficul low-cost si cursele interne.

Source: Curierul National