Pe 16 februarie a avut loc prima intrunire a Consiliului de brand

Pe data de 16 februarie, la sediul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, a avut loc prima reuniune a Consiliului pentru coordonarea proiectului privind Brandul de Turism al Romaniei, reuniune la care au fost prezenti ministrul Elena Udrea si Eulogio Bordas, liderul asocierii Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA – Taylor Nelson Sofres SA,  THR-TNS.

Consiliul, format din reprezentanti ai administratiei publice, ai industriei turismului, membri marcanti ai societatii civile, precum si experti in domeniu, printre care, Lucia Morariu – fost secretar de stat pentru Turism si proprietara a agentiei Eximtur, Corina Martin – presedintele ANAT, George Copos – proprietarul Ana Hotels si Radu Enache – proprietarul lantului hotelier Continental, a fost infiintat cu scopul de a implica principalii factori interesati in procesul de creare a noului brand national de turism.

Reuniunea a avut ca scop prezentarea intregului proiect, cu detalierea obiectivelor, a metodologiei si a planificarii activitatilor.

Proiectul se afla in prima etapa de lucru, aceea de realizare a studiilor pentru stabilirea imaginii curente a tarii noastre ca destinatie turistica.

Pana in prezent a fost realizata, in proportie de 90%, campania de cercetare calitativa pe pietele sursa si in Romania, campanie care presupune realizarea de interviuri cu operatori si lideri de opinie.

Saptamana viitoare, consortiul THR&TNS va incepe cercetarea cantitativa pentru a afla perceptia asupra Romaniei in mai multe tari-tinta, printre care Rusia, Franta, Italia, Germania, Austria, Ungaria, Marea Britanie si SUA, in scopul atragerii de turisti. Acest demers va presupune peste 10.000 de interviuri telefonice, a declarat Eulogio Bordas, liderul echipei THR-TNS.

Pe baza rezultatelor cercetarilor, echipa de proiect va determina avantajele competitive generale si specifice ale unor produse turistice ale Romaniei, comparativ cu alte destinatii concurente si va elabora strategia de pozitionare a Romaniei ca destinatie turistica pe piata internationala.

In urmatoarele etape, asocierea THR-TNS va realiza identitatea vizuala a brandului turistic si va elabora strategia brandului, precum si strategia si manualul de comunicare.

Termenul de finalizare prevazut in contract este de sase luni, perioada in care echipa de proiect va colabora indeaproape cu responsabilii de proiect din Ministerul Dezvoltarii regionale si Turismului, MDRT, implicand, totodata, principalii actori din industria turismului din Romania si din strainatate.

Suma pe care o va plati ministerul pentru aceste servicii este de 894.970 EUR, din fonduri alocate Romaniei de catre Uniunea Europeana, prin Programul Operational Regional – Domeniul Major de Interventie 5.3: „Promovarea potentialului turistic si crearea infrastructurii, in scopul cresterii atractivitatii Romaniei ca destinatie turistica”.

In proiectul de creare a brandului turistic al Romaniei vor fi implicate peste 180 de persoane.

Source: Bloom Biz