Pavilionul Romaniei la Shanghai a atras aproximativ 5 milioane de vizitatori

Pe durata Expo Shanghai, incheiat pe 31 octombrie, pavilionul Romaniei a fost vizitat de aproximativ 5 milioane de persoane, sub nivelul estimat, de 7 milioane de vizitatori.

Investitia in standul Romaniei, care a participat pentru prima data cu pavilion propriu la o expozitie mondiala, s-a ridicat la 2,5 mil. EUR, iar bugetul total alocat evenimentului a fost de 27 mil. RON. Prin acest demers, Ministerul de Externe a vizat promovarea culturii si turismului, dar si a oportunitatilor investitionale ale Romaniei.

Au fost organizate opt actiuni de promovare economica si comerciala, dintre care cinci mini expozitii specializate pe produse, in domeniului vinurilor, in domeniul aeronauticii, saptamana modei romanesti, Ziua Nationala a Romaniei la EXPO 2010 si o expozitie de produse si servicii IT, un forum al investitorilor si doua misiuni economice tematice, energie si infrastructura si promovarea vinului romanesc, echipamente si produse agroalimentare. De asemenea, au fost sustinute 5.500 de spectacole interactive, 12 ore pe zi de spectacole artistice, cu peste 400 de artisti romani.

In total, Expo Shanghai, prima expozitie mondiala avand ca tematica dezvoltarea urbana si relatia dintre oras, stilul de viata si mediul inconjurator, a atras 73 de milioane de vizitatori, cu 3 milioane peste nivelul propus inaintea lansarii.

Source: Capital