Aeroportul Traian Vuia din Timisoara va avea aproximativ 1 milion de pasageri in 2010, potrivit declaratiei directorului de relatii publice al aeroportului, Carmen Stoica. Aeroportul din Timisoara a inregistrat in 2005 un numar de 480.000 de pasageri iar in ultimii 5 ani acesta a fost cel mai dinamic de pe piata locala, inregistrand o crestere cu peste 80% a traficului de pasageri. Cresterea numarului de pasageri s-a datorat in principal turismului, investitiilor straine si romanilor care lucreaza in strainatate. Carmen Stoica a precizat ca principalul obiectiv ale aeroportului este cresterea numarului de destinatii si prin atragerea de noi operatori astfel incat aeroportul din Timisoara sa devina un important nod aerian pentru aceasta parte a Europei.
Directorul tehnic al Aeroportului International Baneasa-Aurel Vlaicu din Bucuresti, Florin Fulger, estimeaza pentru 2010 un numar de 1 milion de pasageri. Estimarile au la baza dezvoltarea sectorului low-cost. In 2004 aeroportul a inregistrat 140.000 de pasageri iar in 2005, 350.000 de pasageri. Capacitatea actuala a aeroportului este de 600.000 de pasageri in conditii optime iar dupa un program de investitii va ajunge la o capacitate de 1,5 milioane de pasageri. Peste 20 milioane EUR vor fi investite pentru renovarea pistei si a balizajului, urmanad ca pana in 2010 sa fie finalizate renovarea turnului de control, heliportul si parcarea etajata cu 500 de locuri.
Directorul de marketing al Aeroportului International Henri Coanda-Otopeni, Valentin Iordache, a declarat ca aeroportul va deveni hub pentru regiunea centrala si sud-est europeana, in contextul in care, marile hub-uri europene nu se mai pot extinde prea mult, capacitatea lor fiind limitata. Investitia in noul hub se va ridica la peste 300 milioane EUR pentru construirea unui nou terminal si a unei platforme multimodale cargo. In ultimii ani, Aeroportul International Henri Coanda a inregistrat o crestere anuala a traficului de pasageri de 15%, determinata in principal de cresterea numarului de curse a companiilor aeriene traditionale si a traficului neregulat indus de cursele charter. Pana in 2015, aeroportul intentioneaza sa ajunga la un trafic anual de 20 milioane pasageri, in comparatie cu anul trecut cand a inregistrat 3 milioane de pasageri. Pentru 2006 se estimeaza mentinerea traficului de pasageri.
Directorul Aeroportului Internatonal din Cluj-Napoca, David Cicero, estimeaza ca in 2010 aeroportul va depasi 400.000 de pasageri. Planul de investitii prevede construirea unui nou terminal, extinderea platformei de imbaracare sau debarcare, cale de rulare suplimentara, prelungirea pistei de decolare sau aterizare pana la 2.500 metri.
Directorul Aeroportului International Craiova, Mircea Dumitru, estimeaza o crestere substantiala a traficului aerian cargo. In 2005 a inregistrat un trafic aerian de 890 pasageri iar peste 85% din trafic a fost reprezentat de zboruri tip antrenament pentru institutiile romanesti care pregatesc si licentiaza pilotii si aeronavele din Romania. Numarul companiilor aeriene care vor opera in Craiova va creste deoarece, in prezent, se poarta discutii avansate privind deschiderea unor noi tronsoane de zbor pasageri, in special pe rute externe cum ar fi Spania si Italia.
La Sibiu, Consiliul Judetean a organizat o licitatie pentru proiectarea lucrarilor de extindere si modernizarea aeroportului care vor incepe in luna august a acestui an si vor fi finalizate pana in 2008. Se va construi un nou terminal si o aerogara de peste 5.000 mp care va avea o capacitate de 300 de pasageri iar pista va fi prelungita cu peste 1 km. Valoarea totala a investitiei este estimata la 52 milioane EUR.
In judetul Brasov va fi construit un aeroport a carui investitie s-ar putea ridica la 100 milioane EUR. Aeroportul, a carui durata de constructie este estimata la 2 ani, va fi situat in orasul Ghimbav, pe o suprafata de 65 ha si va atinge un trafic de 1 milion de pasageri pe an.
Source: Ziarul Financiar