PE a votat o propunere legislativa privind compensatiile acordate de companiile aeriene pasagerilor

Pe data de 5 februarie, Parlamentul European a votat o propunere legislativa privind instituirea unor norme comune in materie de compensare si de asistenta pentru pasagerii din spatiul comunitar de catre companiile aeriene.
Aceasta  propunere de regulament va oferi mai multe sanse pasagerilor avioanelor intarziate sau deviate de a primi compensatii.
Noile reglementari vor obliga transportatorii aerieni sa numeasca persoane de contact la aeroport care sa ii informeze pe pasageri despre drepturile pe care le au, sa ii ajute sa completeze plangerile, sa le ofere asistenta, rambursari si zboruri alternative.
Pasagerii vor putea sa depuna plangeri la aceste persoane de contact, in cazul in care bagajele le vor fi pierdute sau ratacite. 
In cazul unor zboruri intarziate, pasagerii trebuie sa primeasca informatii privind amanarea zborurilor nu mai tarziu de 30 minute dupa ora initiala de plecare. 
In cazul in care companiile aeriene care nu raspund unei plangeri in termen de doua luni, se va considera ca au acceptat tacit plangerea clientului
Propunerea contine o lista exhaustiva de astfel de circumstante, printre care se numara probleme tehnice, tulburari politice sau conflicte de munca spontane.

Source: Daily Business