OMT sprijna elaborarea master planului privind turismul romanesc

La Centrul Roman de Afaceri Marea Neagra va avea loc intalnirea dintre reprezentantul Organizatiei Mondiale de Turism, OMT, Peter McNulty si reprezentantii Autoritatii Nationale pentru Turism, ANT si ai societatilor din turism din zona Mangaliei.

Acest eveniment anunta pregatirea ANT pentru elaborarea unui master plan al turismului romanesc, care include capitole speciale privind turismul montan, turismul cultural, litoralul Marii Negre si Delta Dunarii.

Totodata vor fi evaluate problemele privind brand-ul turistic al Romaniei la nivel international pentru perioada 2007-2013, pentru promovarea Romaniei ca destinatie turistica pe pietele din tarile Uniunii Europene, Americii de Nord si Orientului Indepartat, a precizat ANT.

Este prima misiune de evaluare privind posibilitatea elaborarii master plan-ului turismului in Romania. Peter McNulty a declarat ca master plan-ul va cuprinde 5 directii principale, realizarea unei sinteze la nivel national, dezvoltarea turismului pe diferite ramuri – balnear, cultural, de afaceri, turismul activ si eco-turismul, se urmareste situatia infrastructurii si a cailor de acces catre principalele obiective turistice si dezvoltarea resurselor umane si a canalelor de marketing si promovare.

Anterior au fost organizate aproximativ 30 de intalniri, in diferite orase ale Romaniei cu peste 120 de reprezentanti ai autoritatilor locale, judetene, centrale, organizatii din turism iar misiunea lor a fost una strict de evaluare, de adunare de informatii a problemelor din turism, dupa care, timp de o saptamana, se va pregati un raport al misiunii iar acesta va fi trimis institutiilor abilitate si in baza acestuia va fi continuata colaborarea.

Deplasarea in tara s-a facut in doua zone, Brasov-Sibiu, Valea Prahovei si Delta Dunarii, litoralul Marii Negre. Printre problemele cu care se confrunta turismul romanesc identificate de echipa care va propune master plan-ul se afla infrastructura, pregatirea personalului si carenta actiunilor de marketing si promovare. Master plan-ul va fi elaborat in aproximativ 6 luni si va cuprinde o perioada de aproximativ 15 ani.
Source: Replica de Constanta

Abonare la newsletter / Subscribe to our newsletter

Alege lista de distribuție / Chose your list

Lists