Noi norme pentru protejarea turistilor au intrat in vigoare de la 1 iulie 2018

Incepand cu data de 1 iulie 2018, turistii care rezerva pachete de vacanta vor dispune de o protectie mai puternica in calitatea lor de consumatori.
Noile norme nu reglementeaza doar pachetele de vacanta traditionale, ci vor proteja si consumatorii care rezerva alte forme de servicii de calatorie combinate, inclusiv pachete personalizate, transmite Comisia Europeana.
De asemenea, este introdusa protectia serviciilor de calatorie asociate, formula in care calatorul cumpara servicii de calatorie de la un punct de vanzare, insa este invitat sa rezerve alte servicii prin intermediul unei pagini de internet separate.
Conform sursei citate, printre beneficiile aduse turistilor se numara: informatii mai clare pentru calatori privind tipul, elementele si caracteristicile pachetului sau serviciilor asociate oferite, drepturile in calitate de consumatori, pretul si orice alte costuri suplimentare; rambursare si repatriere in caz de faliment, companiile turistice fiind nevoite sa isi asigure protectia in caz de insolventa; norme mai clare privind raspunderea, responsabilitatea revenind organizatorului pachetului, indiferent de entitatea care presteaza serviciile de calatorie; drepturi mai solide de anulare, un pachet de vacanta putand fi anulat de calatori din orice motiv, prin plata unui comision rezonabil sau gratuit, in cazul in care destinatia lor devine periculoasa sau in cazul in care pretul pachetului este majorat cu peste 8% din pretul initial; asigurarea cazarii in cazul in care calatoria de intoarcere nu poate fi efectuata, fiind garantate pana la maximum trei nopti suplimentare de cazare; asistenta pentru calatorii in dificultate, in special prin furnizarea de informatii privind serviciile de sanatate si asistenta consulara.

Source: Profit