Noi concluzii din cadrul proiectului Brandul turistic al Romaniei

Joern Gieschen, reprezentant al companiei THR, a declarat, in cadrul unei prezentari sustinute la conferinta Hotel Investment Forum 2010 editia a 3-a, ca in urma unei analize realizate de compania spaniola de branding turistic international THR, rezulta ca turistii straini cauta in Romania frumusetea peisajelor si a naturii, cat si siturile culturale si istorice.

„Turistii straini ar prefera experiente autentice in vacantele lor in Romania. Acestia nu cauta doar locuri istorice, ci vor sa experimenteze altceva decat muzica si dansuri traditionale. Ar prefera, de exemplu, sa asiste la prepararea specialitatilor traditionale romanesti”, a declarat Gieschen.

Potrivit analizei THR, 29% dintre persoanele intervievate ar lua in calcul posibilitatea de a-si petrece vacantele in destinatii romanesti, in timp ce 44% dintre turistii straini nu intentioneaza sa vina in Romania, iar 27% s-ar gandi la posibilitatea aceasta, rezultand un potential de 56% din totalul turistilor din pietele sursa care ar putea fi atrasi in Romania. Acestia se declara ca fiind independenti, organizandu-si singuri calatoriile preferand sa se informeze pe Internet si imbratisand ideea de aventura.

In totalul celor 10.800 de interviuri realizate in opt tari sursa SUA, Franta, Germania, Italia, Austria, Rusia, Ungaria, Marea Britanie dar si in Romania, unde esantionul a cuprins doar pe cei care au calatorit in strainatatemacar o data in ultimii 3 ani, s-au regasit 1.707 turisti straini care au vizitat cel putin o data Romania.

Dintre cei care au vizitat cel putin o data Romania, 56% sunt dispusi sa se intoarca in Romania si sa o recomande altora, in timp ce 12% nu sunt dispusi sa revina dar sunt dispusi sa recomande, iar 30% sustin ca nu vor reveni in Romania si nici nu o vor recomanda, a declarat cu foarte mult optimism Joern Gieschen.

Intre tarile sursa cercetate, in topul celor care au vizitat cel mai mult Romania, s-au remarcat Ungaria cu 70%, apoi Germania si Austria cu procente mai bune decat celelalte tari unde gradul de vizitare nu a depasit 18%. In Ungaria, opinia pozitiva despre Romania ca destinatie turistica depaseste, datorita gradului superior de cunostere, opinia pozitiva din toate celelalte tari sursa.

Gieschen a precizat ca turistii straini sunt atrasi de Muntii Carpati si peisajele din zonele rurale si a adaugat ca lipsa de informatii referitoare la destinatia turistica Romania si perceptia gresita a destinatiei ca fiind una de insecuritate si saracie sunt principalele bariere in calea sosirii turistilor straini, bariere pentru care exista instrumente de corectie in faza de implementare a brandului turistic. Perceptia de securitate pentru o tara este cel mai important criteriu de selectie a unei destinatii turistice. El a mai precizat ca problema infrastructurii nu este in topul barierelor ce impiedica dezvoltarea turismului in Romania.

In cadrul prezentarii, reprezentantul THR a mai subliniat ca perceptia de atractivitate a destinatiei Romania se schimba radical in cadrul celor care au vizitat Romania, factorul de atractivitate calculat depasind atractivitatea Turciei, Ungariei, Republicii Cehia, Poloniei si Bulgariei.

Source: Bloom Biz