Pe baza unei initiative lansate in mai 2000 de catre Aleodor Frincu, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor din acea perioada si actualul sef al Cancelariei primului-ministru, Radu Berceanu, actualul ministru al transporturilor, constructiilor si turismului a elaborat proiectul unificarii aeroporturilor Baneasa si Otopeni.
Proiectul de hotarare, care nu apare pe site-ul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului asa cum prevede legea, ofera statului posibilitatea de a scoate la vanzare proprietati ale companiei rezultate din fuziune. Terenurile aeroportului Baneasa sunt evaluate la 1 miliard EUR.
Radu Berceanu justifica fuziunea prin eliminarea concurentei intre cele doua aeroporturi care duce la scaderea taxelor, comparativ cu alte aeroporturi din Europa.
Insa liderul sindical al aeroportului Baneasa, Stefan Mladin, considera ca majorarea taxelor vor directiona companiile aeriene catre alte aeroporturi, generand scaderea veniturilor si, ulterior, falimentul, in conditiile in care nu a fost prezentat un studiu de rentabilitate al acestui proiect. Totodata, prin desfiintarea aeroportului, se vor elimina restrictiile de construire pe o suprafata de 2.000 ha.
Source: Cotidianul