Organizatia Mondiala a Tursimului, OMT si o echipa de specialisti romani au elaborat Master Planul turismului romanesc, un program care identifica slabiciunile sistemului si propune solutii. Documentul se concentreaza asupra exploatarii turistice a zonelor Bucuresti, Transilvania, Marea Neagra, Bucovina, Maramures si Delta Dunarii.
Secretarul de stat pentru turism in cadrul Ministerului pentru IMM-uri, Comert, Turism si Profesii Liberale, Lucia Morariu, a declarat pe data de 9 iulie, in cadrul unei conferinte de presa, ca, in termen de o saptamana, Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului din Romania va ajunge la Guvern pentru a fi aprobat.
Lucia Morariu a precizat ca fondurile din care pot fi realizate planurile din strategia pentru turism cuprind 150 milioane EUR, destinate relansarii brand-ului in Romania, promovarii destinatiilor turistice si accentelor de informatii precum si fonduri de pana la 700 milioane EUR, destinate proiectelor derulate de Autoritatea Nationala pentru Turism, ANT.
Master Planul identifica 5 zone cheie carora trebuie sa li se acorde atentie, a declarat Richard Batchelor seful echipei de consultanti care a lucrat la realizarea Master Planului – cercetare, structurile institutionale, pregatirea profesionala a angajatilor din industrie, planificarea investitiilor si marketingul in turism.
Categoriile care vor rezulta din strategia nationala sunt reprezentate de circuite culturale, turismul de afaceri, Delta Dunarii, orase precum Sibiu si Brasov, turismul balnear si agroturismul.
Potrivit Master Planului privind dezvoltarea turismului romanesc, pietele prioritare sunt Germania, Austria, Marea Britanie, Franta, Italia si Statele Unite iar tarile secundare sunt cele din Peninsula Scandinava, Benelux, Spania, China si Japonia.
Reprezentantii organizatiei care au lucrat la elaborarea Master Planului au avut o reactie critica la sloganul actual al turismului romanesc, "Simply Surprising", considerand ca acest mesaj nu comunica esenta Romaniei pentru potentialii vizitatori.
Source: Cotidianul