Marriott International: pierdere neta de 23 milioane USD, in T1

Lantul hotelier Marriott International Inc. a inregistrat in primul trimestru din 2009 o pierdere neta de 23 milioane USD, in contextul in care recesiunea a determinat o scadere a cheltuielilor destinate calatoriilor. In aceeasi perioada din 2008, compania a inregistrat un profit de 122 milioane USD.

Veniturile au scazut cu 15%, la 2,5 miliarde EUR, a anuntat Marriott.

Marriott intentioneaza sa reduca cheltuielile pentru investitii cu 400 milioane USD in acest an, dupa ce numarul rezervarilor hoteliere a scazut.

Reprezentantii Marriott au declarat ca detin lichiditati in aceasta perioada si ca situatia financiara a lantului hotelier este buna, in ciuda crizei economice.

In urmatorii 4 ani, lantul hotelier intentioneasa sa afilieze 770 de hoteluri, pe fondul recesiunii tot mai puternice care ii determina pe hotelierii independenti din Europa si Orientul Mijlociu sa aleaga un brand puternic.

Marriott gestioneaza peste 3.200 de hoteluri in 66 de tari si regiuni si obtine cea mai mare parte a veniturilor din America de Nord. Printre marcile detinute se numara Ritz-Carlton, Courtyard si Residence Inn.

Source: Capital