Marile lanturi hoteliere se dezvolta pe piata locala

Marile lanturi hoteliere precum Marriott, Hilton, Wyndham sau Starwood intentioneaza sa afilieze noi unitati pe piata hoteliera locala, chiar daca mai multe unitati importante de pe piata au inregistrat scaderi ale gradului de ocupare in acest an. Este una din principalele idei desprinse in urma Conferintei Hospitality Trends.

Chiar daca piata este in continuare in crestere, trebuie sa fie luat in calcul ca au aparut mai multe unitati, a spus Kurt Strohmayer, general manager JW Marriott Bucharest Grand Hotel. Marriott este in discutii cu dezvoltatorii pentru a intra in Bucuresti cu brandurile Courtyard si Renaissance. De asemenea, lantul vizeaza operarea unui hotel Marriott in Cluj, a unui Marriott sau a unei unitati Rennaisance in Timisoara si a unui Courtyard sau Renaissance la Brasov. Totodata, si lantul Hilton intentioneaza sa se dezvolte pe piata locala, chiar daca unitatea de pe Calea Victoriei a inregistrat o diminuare a gradului de ocupare in acest an pana la 72%, fata de 76% anul trecut. La nivelul gradului de ocupare s-a observat o diminuare, insa veniturile cresc conform ritmului prevazut initial. Criza mondiala va avea un impact mai mic asupra Romaniei comparativ cu tarile din Europa de Vest, iar piata va continua sa creasca, a spus Friedrich Niemann, general manager al Athenee Palace Hilton. El a estimat la inceputul anului o crestere a veniturilor si profitului in 2008 intre 5% si 10%.

Desi multe lanturi se orienteaza catre provincie, Capitala are in continuare cel mai mare ritm de crestere in ceea ce priveste noptile de cazare, de circa 20%, acoperind in acelasi timp 11% din totalul noptilor de cazare din Romania. Cresteri importante au si orasele Cluj, Brasov sau Timisoara, a spus Sonia Nastase, senior associate Trend Hospitality.

Source: Business Standard

Abonare la newsletter / Subscribe to our newsletter

Alege lista de distribuție / Chose your list

Lists