Marile lanturi hoteliere incearca sa-si fidelizeze clientii

Datorita numarului tot mai mare al persoanelor care calatoresc in strainatate, marile lanturi hoteliere au inceput sa foloseasca strategii agresive de fidelizare a clientilor.

Bjorn Hanson, analist-sef al diviziei ospitaliere de la PricewaterhouseCoopers, a declarat ca, in cazul pietei globale, loialitatea fata de un brand se obtine prin prezenta brand-ului in locatii cheie, cu trafic intens.

Astfel, in acest an, compania hoteliera Hilton Hotels a anuntat ca va deschide 25 de unitati in Rusia si in estul Europei, sub brand-urile Hampton si Garden Inn.

InterContinental Hotels detine  560.000 de camere disponibile in 3.800 de hoteluri. Fiecare brand aflat in portofoliul InterContinental se adreseaza unui anumit segment de piata.

Marile lanturi detin in portofoliu un brand de top, un brand urban de lux, amenajat special pentru conferinte si intalniri de afaceri, precum si o serie de brand-uri pentru segmentul populatiei cu venituri medii. Unele portofolii contin si brand-uri foarte accesibile, din categoria economic.

Lantul Marriott detine in China 30 de unitati hoteliere, reprezentand majoritatea brand-urilor sale, inclusiv 3 hoteluri Ritz-Carlton si 3 hoteluri JW Mariott, si intentioneaza ca pana in 2010 sa inaugureze in China 6 hoteluri Ritz-Carlton.

De asemenea, si lantul InterContinental isi extinde brand-urile de lux, care sunt mult mai cunoscute in afara Statelor Unite, si dezvolta un nou produs, Indigo. Brand-ul Holiday Inn se afla printre primele brand-uri aparute pe piata hoteliera si este, in acelasi timp, un simbol al Americii. In afara Americii, lantul Holiday Inn este prezent in China, unde detine 44 de hoteluri Holiday Inn si Holiday Inn Express. Pe viitor urmeaza a fi deschise inca 43 de unitati.

Brand-ul Taj, inaugurat in 1903 in Mumbai, detine in prezent peste 49 de unitati hoteliere in India si 18 in alte tari, dintre care trei in Statele Unite.

Conform Asociatiei Americane a Hotelurilor, in 2006 in Statele Unite existau peste 47.000 de unitati hoteliere cu 4,4 milioane de camere disponibile.

In 2006, profitul hotelurilor din America a crescut la 26,6 miliarde USD din venituri de 133,4 miliarde USD pe an, comparativ cu profitul de 22,6 miliarde USD si venituri anuale de 122,7 miliarde USD inregistrat in 2005, conform unor studii ale firmei Smith Travel Research. Cele mai mari cresteri au fost inregistrate de hotelurile de lux.

Source: Ziarul Financiar