La comandamentul convocat de primarul general Sorin Oprescu, constructorii şi responsabilii care se ocupă de lucrările din Centrul istoric au ajuns la concluzia că ele sunt realizate în proporţie de 80% la carosabil şi 99% la utilităţi. Potrivit unui comunicat al Primăriei Municipiului Bucureşti, mai sunt probleme doar pe două dintre străzile aflate în lucru (str. Şelari, tronsonul dintre străzile Covaci şi Lipscani, şi Piaţa Sfântul Anton).
Reabilitarea Zonei Pilot a Centrului Istoric cuprinde 16 străzi: Căldărari, Covaci, Filitti, Franceză, Gabroveni, Lipscani, Sf. Dumitru, Pasajul Francez, Pictor Tonitza, Poştei, Şelari, Şepcari, Smârdan, Soarelui, Stavropoleos, Zarafi. Reabilitarea lor se face atât din punct de vedere al reţelei stradale, cât şi al reţelelor de apă, canalizare, gaz, electricitate, comunicaţii electronice Netcity, telefonie, iluminat public. Reabilitarea infrastructurii de utilităţi publice este realizată de Primăria Capitalei în colaborare cu deţinătorii reţelelor de utilităţi pe cheltuiala acestora, rezultând o economie de zece milioane de euro faţă de valoarea contractului semnat cu Sedesa în septembrie 2006.
În cadrul proiectului de reabilitare, vor fi construite piaţete și vor fi reabilitate cele deja existente. Pentru realizarea infrastructurii stradale va fi folosită piatra cubică scoasă în urma reabilitării bulevardelor Aviatorilor şi Constantin Prezan.
Source: Flux Imobiliar