Conform estimarilor agentiilor de turism, in acest an, litoralul romanesc al Marii Negre ar putea fi vizitat de 20.000 de turisti din Republica Moldova, chiar daca pana in prezent si-au achizitionat sejururi doar 3.000 de turisti.
Alex Filipski, director general al Voyage Center Philipsky Tour din Republica Moldova a declarat ca agentia, impreuna cu partenerii romani a promovat foarte mult Romania, insa ar fi bine ca si statul roman sa se implice mai mult. Filipski a precizat ca din cei 20.000 de turisti moldoveni estimati, 10.000 vor sosi pe litoralul romanesc cu autocarele agentiei.
Totodata, Filipski estimeaza ca daca Romania se va promova puternic in Republica Moldova, anul viitor, litoralul romanesc ar putea primi 100.000 de turisti moldoveni.
Turistii moldoveni prefera preturile mici, platind in medie 100-120 EUR pentru 5 pana la 7 nopti, fara servicii de masa. Ei aleg in special sudul litoralului romanesc si prefera varful de sezon ca perioada de alegere a concediilor.
Turistii moldoveni sunt foarte influentati de publicitatea outdoor, pe panouri. In Chisinau, de exemplu, acest tip de publicitate este mult mai ieftin decat in Romania, ajungand la 400 EUR/luna/panou.
In timpul sezonului estival, dupa litoralul Marii Negre, turistii moldoveni mai prefera traseele montane, lacurile sarate, statiunile balneare, Transfagarasanul, Transalpina si circuitele prin orase.
Source: Capital