Lanturile internationale interesate de dezvoltarea pe piata din Romania

Grupul hotelier Hilton a fost cel mai activ in ultimul an pe piata locala, deschizand, in vara, a doua unitate din Romania si anuntand semnarea a inca doua contracte in aceasta toamna.

John Litzenberger, vicepresedinte de dezvoltare al Marriott International a declarat ca in prezent compania poarta discutii cu mai multi investitori interesati sa se afilieze lantului international.

Marriott are in plan dezvoltare a cel putin cinci unitati Courtyard pe termen mediu si lung.

Litzenberger a precizat ca orasele studiate pentru deschiderea unui hotel sub brand-ul Cortyard sunt Timisoara, Cluj-Napoca, Iasi, Sibiu sau Targu-Mures.

Urmatorul hotel Marriott de pe piata hoteliera locala va fi deschis in Bucuresti, in zona Unirii, in apropiere de JW Marriott, si va avea 198 de camere, cotate la 4 stele.

Grupul francez Accor va dezvolta, in urmatorii 10 ani, o retea de 15 hoteluri Etap clasificate la 2 stele, vizate fiind capitala, dar si orasele mari, unde turismul de business reprezinta peste 50%, a declarat Andre Cantiniaux, directorul general al Accor pentru Europa Centrala si de Est.

Hotelul Etap din Brasov va avea o capacitate de cazare de 128 de camere, investitia ridicandu-se la 5-6 milioane EUR. In Timisoara, Accor are doua proiecte, un hotel Etap cu 123 de camere si un Novotel, care vor necesita investitii de 18 milioane EUR.

In prezent, Accor are sase hoteluri pe piata locala, fiind prezent cu brandurile Pullman, Ibis si Novotel.

Desi in ultimii 2 ani s-a speculat in legatura cu venirea lantului Hyatt pe piata locala, iar Gebhard Rainer, directorul executiv Hyatt pe Europa, Africa si Orientul Mijlociu a declarat ca nu exista inca niciun contract semnat. Insa ceea ce este sigur este faptul ca primul Hyatt va fi deschis in Bucuresti.

Lantul hotelier Starwood va deschide prima unitate Sheraton din Romania, in Cluj-Napoca. Hotelul va fi parte a Tower I, din cadrul investitiei Sigma Towers care va contine doua turnuri a cate 27 de etaje, Tower I si Tower II, iar constructia va fi finalizata in 2012.

Si lantul hotelier de lux Kempinski a confirmat interesul pentru piata locala atat pentru un hotel de lux in Bucuresti, cat si pentru o statiune montana.

Ponderea marilor branduri hoteliere in unitatile din tara este de doar 7,3% din numarul total al camerelor, iar jumatate dintre acestea au calitate de 4 stele, insa nu exista niciun brand din segmentul economy, potrivit datelor furnizate de Trend Hospitality, partenerul strategic in Romania, Bulgaria si Republica Moldova a grupului hotelier american Wyndham, care detine brandurile Ramada si Howard Johnson.

Romania si Slovenia au cea mai mica rata de penetrare a brandurilor hoteliere, adica 7,3% din numarul total de camere existente, in timp ce alte tari din Europa, precum Franta, Spania, Ungaria, Finlanda, au peste 40%.

Din totalul de 6.389 de camere care apartin brandurilor internationale, 1.415 sunt detinute de Windham, 1.221 de Accor, 918 de Best Western, 770 de Golden Tulip, iar 447 de InterContinental Hotels Group.

La nivelul intregii tari exista in prezent 1.104 hoteluri, dintre care 8% sunt unitati de 1 stea, 3% de 5 stele, iar 1% dintre acestea nu sunt clasificate.

Source: Wall-Street