Pentru ca o agentie de turism sa poata functiona legal, are nevoie, printre altele, de o polita de asigurare valabila, care trebuie innoita in fiecare an. Agentiile mai sunt obligate ca de fiecare data cand reinnoiesc polita, sa trimita o copie la ANT, facand astfel dovada ca functioneaza in continuare legal.
In prezent, in Romania sunt 3.018 licente teoretic valabile, acordate dupa 2010 de autoritatile din turism agentiilor. Dintre ele, 1.533 de agentii nu au facut inca dovada ca detin o polita de asigurare, a declarat George Boruna, directorul general al Directiei Generale de Control si Autorizare din cadrul Autoritatii Nationale pentru Turism, ANT.
Directorul ANT ia in calcul ca daca n-au trimis asigurarile la ANT, poate ca acele firme s-au inchis si nu au anuntat autoritatile sau, mai grav, functioneza in continoare fara asigurare, deci ilegal.
Daca agentiile au polita si inca n-au trimis-o, nu risca sa primeasca amenzi, insa apar pe lista ANT, iar turistii le-ar putea evita.
Daca autoritatile descopera insa ca asigurarea lipseste, agenttiile risca sa li se ridice licenta si sa fie amendate.
Boruna a declarat ca turistul, pentru a se proteja, primul lucru pe care trebuie sa-l faca cand intra intr-o agentie e sa verifice ca detine o licenta si o polita de asigurare. Ele trebuie obligatoriu sa fie afisate pe perete, la vedere.
Turistii se pot informa si pe site-ul ANT, turism.gov.ro, la sectiunea „informatii publice”, unde e publicata lista agentiilor licentiate.
„Pana la sfarsitul verii, eu trebuie sa am situatia foarte clara. Daca agentia nu face dovada in acest timp, trebuie sa-si refaca licenta de la zero, chiar daca vine ulterior cu asigurarea valabila”, a declarat directorul din ANT.
Source: Profit