Investitiile straine in turism ar putea genera fluxuri aditionale de 1,5 mld. EUR in balanta turismului in 2016

Romania ar trebui sa faca mai mult marketing extern si sa se concentreze pe atragerea de turisti straini din tari dezvoltate ca Austria sau Germania care tind sa cheltuiasca de 12 ori mai mai mult decat un turist rezident, potrivit unui raport pe turism realizat de BCR, care citeaza ca sursa Eurostat.

Raportul face referire la opt tari din Europa Centrala si de Est, respectiv Austria, Ungaria, Bulgaria, Cehia, Polonia, Croatia, Slovacia si Romania.

Dintre tarile analizate, Romania atrage cei mai putini turisti straini, alaturi de Slovacia, iar perioada medie petrecuta de turistii straini in Romania este de 2,2 nopti. Spre comparatie, in Bulgaria, durata medie de sedere este dubla fata de cea din Romania.

In perioada 2005-2009, tara noastra a atras investitii straine directe in turism de numai 186 mil. EUR, fata de 450 mil. EUR in Bulgaria.

In Raport se arata ca investitiile organice alaturi de patrunderea capitalului strain in turism ar putea genera fluxuri aditionale de 1-1,5 mld. EUR in balanta turismului in 2016.

Campaniile publicitare mai bune pot asigura o pozitie mai inalta a Romaniei pe harta turismului international.

Source: Daily Business