In perioada 2000-2005 au crescut cu 51% vanzarile destinatiilor culturale

In raportul Euromonitor International – The World Market for Travel and Tourism, se precizeaza ca turistii cheltuiesc tot mai mult pe destinatiile culturale iar industria turismului global este din ce in ce mai puternica.

Conform studiului, in perioada 2000-2005 au crescut cu 51% vanzarile pe destinatiile culturale.

Caroline Bremner, reprezentant Global Travel and Tourism Manager la Euromonitor International, a declarat ca turismul a devenit una dintre cele mai mari si mai rapide industrii, numarul turistilor la nivel mondial crescand cu 16% in 2005 fata de 2004, ajungand la 118,6 milioane. Evolutia obiectivelor turistice precum cladirile/siturile istorice, galeriile de arta si muzeele reprezinta de asemenea un rezultat al schimbarilor demografice, precum imbatrinirea populatiei.

In Romania promovarea obiectivelor cerute de acest segment de public ar aduce o crestere a turismului, mai ales ca potential exista.

Intr-un raport realizat de World Travel and Tourism Council, se precizeaza ca Romania detine a saptea parte din siturile mostenirii culturale mondiale, incluzind manastirile pictate din Bucovina, cetatea istorica Sighisoara si cetatile dacice din Muntii Orastiei. Larga categorie de exemple de stiluri arhitectonice si o bogata istorie literara si muzicala sunt reflectate intr-un amestec etnic de romani, unguri, rusi, romi, ucraineni, germani si turci. O populatie diversa si unica precum peisajele tarii impreuna cu o istorie bogata ofera vizitatorului o incursiune in trecutul si prezentul Europei se precizeaza in raport.

Cele mai vizitate obiective culturale de catre turistii straini in Romania sunt Castelul Bran, Castelul Peles, orasul Sibiu, orasul Sighisoara, manastirile din Bucovina, bisericile de lemn din Maramures, orasul Brasov, in special Biserica Neagra, bisericile fortificate sasesti si cateva obiective din Bucuresti precum Muzeul Satului, Palatul Parlamentului si Muzeul National de Arta.
Source: Evenimentul Zilei