In Marea Britanie locurile de filmare devin atractii turistice

Filmele si serialele televizate britanice joaca un rol important in promovarea turistica a Marii Britanii la nivel global, a declarat John Woodward, directorul executiv al Consilului Cinematografic din Marea Britanie.

Locurile unde au fost turnate aceste filme sau seriale de televiziune atrag anual 2,6 miliarde GBP din turism.

Spre exemplu, Alnwick Castle din Northumberland a inregistrat o crestere de 120% a numarului vizitatorilor, dupa ce aparut ca scoala-internat in seria Harry Potter si a generat venituri de aproximativ 9 milioane GBP pentru turismul din Northumberland. Aparitia ecranizarii cartii Codul lui Da Vinci a generat o crestere de 26% a numarului de turisti care au vizitat catedrala Lincoln, in timp ce numarul vizitatorilor capelei Rosslyn a crescut cu 36% iar numarul turistilor care au vizitat Biserica Templierilor, dupa aparitia filmului, a crescut de cinci ori.

Productiile cult, precum Transpotting din 1996 sau Monty Python si Sfantul Graal din 1975 raman atractive pentru zeci de ani, tururile Dad’s Army fiind inca populare in Thetford, dupa aproape 40 de ani de la prima aparitie a statiunii, in seria televizata a BBC, sub denumirea Walmington-on-Sea, potrivit studiului realizat de producatorii cinematografici britanici si de Consiliul Cinematografic din Marea Britanie.

Source: Daily Business