In 2006 comapania aeriana Lufthansa a inregistrat o crestere a veniturilor cu 77%, in conditiile in care taxele au scazut, numarul de pasageri a crescut iar scumpirea biletelor a compensat costurile ridicate ale combustibilului. Profitul net a crescut la 800 milioane EUR iar venitul anual a crescut cu 9,3%, la 19,8 miliarde EUR. Castigurile companiei au depasit estimarile de 534 milioane EUR facute de analisti. In 2006 traficul aerian a crescut cu 2%, in frunte cu rutele europene si nipone.
Compania Lufthansa, cu sediul la Cologne, a declarat luna trecuta ca a atins obiectivul demarat in urma cu 3 ani de a reduce costurile cu 1,2 miliarde EUR pana la sfarsitul anului 2006, program initiat in urma pierderilor colosale inregistrate de transportatorul francez in 2003. Rezultatele pozitive pentru 2006 au fost alimentate si de schimbarile inregistrate de sistemul de taxe german.
La inceputul acestui an reprezentantii companiei au estimat o crestere de 5% a capacitatii de transport, fata de cresterea de 1,8% de anul trecut. Traficul, unitate de masura obtinuta prin inmultirea numarului de pasageri cu distanta, a crescut cu 8,1% la zborurile din Europa si cu 4,6% la cursele asiatice.
Compania Lufthansa a beneficiat de reorganizarile din cadrul unitatii de catering LSG Sky Chefs, precum si cele din cadrul Swiss International Air Lines si operatorul de turism Thomas Cook, pe care compania le-a vandut in aceasta luna retailer-ului german KarstadtQuelle. Reprezentantii companiei au declarat ca vor creste valoarea dividentului de la 50 eurocenti la 70 eurocenti pe actiune.
Actiunile Lufthansa au scazut cu 9 eurocenti, la valoarea de 22,21 EUR la Bursa de la Frankfurt. De la inceputul anului, actiunile au scazut cu 6,5%, estimand compania la o valoare de 10,2 miliarde EUR.
Source: Ziarul Financiar