In 2006 compania Eximtur a inregistrat o scadere de 28% a veniturilor realizate din pachete turistice interne, pana la aproximativ 24% in totalul cifrei de afaceri. Presedintele Eximtur, Lucia Morariu, a declarat ca agentia va incerca sa compenseze scaderea volumului vacantelor pe litoral, prin lansarea unor pachete turistice de week-end, destinate in principal clientilor din Bucuresti si din zonele mai apropiate de Marea Neagra.
Lucia Morariu a declarat ca singura divizie pentru care in 2007 nu vor exista cresteri importante va fi turismul intern, pe acest segment estimand o stagnare la nivelul anului trecut.
Presedintele Eximtur a precizat ca o data cu aderarea la Uniunea Europeana, Romania a devenit mult mai interesanta pentru vestici, atat pentru cei care vor sa faca afaceri in zona, cat si pentru cei care vin in scop turistic. In prezent, ca destinatie turistica foarte cautata este orasul Sibiu iar pentru Bucuresti se inregistreaza cereri tot mai mari din partea oamenilor de afaceri. Din primele saptamani ale acestui an activitatea de ticketing a inregistrat o crestere de 20% iar aparitia unor noi companii aeriene low-cost va accentua cresterea.
Pentru 2007 reprezentantii companiei Eximtur estimeaza o cifra de afaceri de 33 milioane EUR, in crestere cu 25% fata de 2006, cand a inregistrat aproximativ 27 milioane EUR, cu 30% mai mult decat in 2005.
Activitatea de ticketing reprezinta 51% din cifra de afaceri a companiei iar Lucia Morariu estimeaza ca Eximtur este al treilea jucator din piata pe acest segment. Sectorul de outgoing a crescut in 2006 cu 60% iar ponderea acestei divizii s-a majorat de la 15,5% pana la 20% in totalul cifrei de afaceri. Pentru acest an Eximtur estimeaza o crestere de cel putin 30% a acestui sector, ca urmare a imbunatatirii nivelului de trai si ca rezultat al evolutiei calitative si cantitative a pachetelor de turism extern.
In 2006 agentia de turism a inregistrat o dublare a vanzarilor de pachete ale grupului TUI, depasind nivelul de 2 milioane EUR, in conditiile in care numarul de turisti care au ales aceste sejururi a crescut cu aproape 99%, peste 5.100 de romani au cumparat sejururi ale concernului TUI prin intermediul Eximtur.
Din punct de vedere al destinatiilor, cele mai mari cresteri au fost consemnate de Grecia-160%, Spania-159%, Thailanda-97%, Turcia-56%.
Lucia Morariu a declarat ca evolutia generala a activitatii agentiei s-a datorat extinderii numarului de clienti pe pietele traditionale din Transilvania si Banat si cresterii activitatii pietei din Bucuresti, cu peste 80% in 2006.
La inceputul acestui an, conducerea companiei intentioneaza sa demareze dezvoltarea diviziei de vanzari on-line iar in februarie va fi lansat un nou modul prin care clientii Eximtur vor putea sa realizeze rezervari si plati pentru pachetele turistice. In prezent vanzarile on-line detin doar 1% din vanzarile companiei.
La sfarsitul lunii ianuarie Eximtur va deschide cea de-a doua agentie in Bucuresti iar in planul de extindere este vizata inaugurarea, la sfarsitul acestui an, a celei de-a doua agentii din Cluj-Napoca. In prezent Eximtur detine 8 agentii proprii, in Cluj, Bucuresti, Oradea, Sibiu, Baia Mare, Arad si doua in Timisoara iar la nivel national 450 de agentii de turism revand produsele tour-operatorului clujean.
Source: Ziarul Financiar